سیاست

رئیس مجلس وعده داد
نوسازی منازل مناطق زلزله‌زده خوی تا فصل سرد سال آینده

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده قرار است تا قبل از شروع فصل سرد سال آینده، نوسازی منازل تخریب شده از زلزله در خوی به اتمام برسد.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در سفر روز جمعه خود به خوی افزود: اسکان موقت با تمهیدات ویژه در منطقه به‌خوبی انجام شده و مراحل آواربرداری را هم بنیاد مسکن در مناطق روستایی و شهری آغاز کرده است.
قالیباف با اشاره به اختصاص وام به صاحب خانه‌ها، مستأجران، روستاییان و شهرنشینان گفت: اعتبار لازم (۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض) در این خصوص از سوی دولت تأمین شده است. اگر نیاز باشد در بودجه سال آینده هم مجلس اعتباری در این باره برای کمک به روند بازسازی این منطقه در نظر خواهد گرفت.
به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، با مساعدت دولت، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام، میلگرد، ماسه و سیمان را تأمین کرده و به‌صورت رایگان در اختیار زلزله‌زدگان و مالکان واحدهای مسکونی آسیب دیده قرار می‌دهند.

فاصله بالای گردشگری کشور با پیش‌بینی‌ها

وزیر کشور گفت: حوزه گردشگری دارای ظرفیت بسیار بزرگ اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است و کشور ما ظرفیت انواع گردشگری‌ پزشکی، معنوی، مذهبی و کشاورزی را دارد.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی وششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی که تا روز جمعه جریان داشت، گفت: پیش‌بینی ما در چشم‌انداز سال ۱۴۰۱ این بود تا بتوانیم نزدیک ۲۰ میلیون گردشگر در کشور داشته باشیم ولی اکنون با این عدد فاصله بسیاری داریم بنابراین باید تلاش کنیم تا این فاصله کمتر شود.
به گفته وزیر کشور همکاری‌های خوبی هم بین استانداران و مدیران در صنایع‌دستی و گردشگری برقرار شده است تا بتوان گردشگری را با جهش پیش برد و از ظرفیت‌های موجود کشور بیشترین استفاده را داشت.

شکوفایی اقتصادی با فعال کردن بنگاه‌های بخش خصوصی


معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه گام‌های بزرگی در مردمی‌سازی دولت با ایجاد «شبکه دستیاران مردمی دولت» برداشته شده است، گفت: این شبکه با دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گره‌های بسیاری از مشکلات مردم را گشوده است.
به گزارش تسنیم، محسن منصوری در حاشیه بازدید از رویداد رسانه‌ای«چه سفرها کرده‌ایم» که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، گفت: اگر ظرفیت‌های مردمی را فعال نکنیم با اقتصاد دولتی و بنگاهداری دولت زمین می‌خوریم. مردم وزنه‌های بزرگ اقتصادی کشور را به دوش می‌کشند و پیش می‌برند.
به گفته وی مجموعه‌های مختلف اقتصادی دولت، خود را برای رفع موانع پیش روی بنگاه‌های اقتصادی بخش خصوصی مجهز کرده‌اند تا شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم.
وی اظهار کرد: در سفرهای استانی بیش از 60 بنگاه بزرگ خصوصی آن استان را که مردم سهامدار آن هستند، دعوت کرده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به آنها معرفی می‌کنیم و تقاضا می‌کنیم در این حوزه‌ها به‌صورت جدی ورود کنند و دولت به ازای آن پشتیبانی ویژه از آنها خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی