رئیس‌جمهور: خرید و فروش ارز خارج از مسیر و قیمت تعیین‌شده تخلف است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هرگونه خرید و فروش ارز از سوی هر شرکت و دستگاهی خارج از مسیر و قیمت تعیین شده از سوی بانک مرکزی تخلف محسوب می‌شود، از رئیس کل بانک مرکزی خواست اجرای قانون مبارزه با قاچاق ارز را با جدیت پیگیری کند و با متخلفان برخورد شود.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز گذشته، در جلسه هیأت دولت با تبریک فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: فروش خودرو در شرکت‌های خودروساز باید کاملاً تابع دستورالعمل ۸ بندی صادر شده از سوی دولت انجام شود و چنانچه دستگاهی درخواستی خارج از این ضابطه مطرح کرده باشد، هم آن دستگاه و هم شرکتی که چنین درخواستی را اجابت کند، هر دو تخلف کرده و باید به این تخلف رسیدگی شود.
رئیس‌جمهور در ادامه همچنین با قدردانی از اقدام پدرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در صدور فرمان عفو تعداد قابل توجهی از متهمان ناآرامی‌های اخیر افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد فرصت برای بازگشت فریب‌خوردگان به آغوش جامعه، موجب ناامیدی و خنثی شدن نقشه‌های دشمن شد.
کمک‌های امدادی ایران به ترکیه و سوریه ارسال شد
وزیر کشور گفت: کمک‌های انساندوستانه و امدادی ایران به کشورهای ترکیه و سوریه ارسال شده و برای کمک به این کشورها اعلام آمادگی کرده‌ایم.
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره دستورالعمل برگزاری تجمعات قانونی گفت: دولت لایحه‌ای را در این باره آماده کرده است. از سوی دیگر در مجلس هم طرحی در این زمینه وجود دارد و اکنون بحث این است که دستورالعمل به قانون تبدیل شود یا خیر، بنابراین اگر تصمیم‌گیری نهایی شد، لایحه دولت هم به مجلس ارسال می‌شود.
اختصاص ۶۹۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ۶۹۵ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی اختصاص یافت.
به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی افزود: هیأت وزیران با اختصاص مبلغ ۶۹۵ میلیارد تومان کمک هزینه‌های مختلف در حوزه بازسازی و ساخت و ساز مسکن‌های تخریب شده، در حوزه اماکن عمومی (مدارس، درمانگاه‌ها) و کمک به تأمین برخی از تسهیلات بانکی مانند ودیعه مسکن موافقت و آن را تصویب کرد.
بهادری جهرمی خاطرنشان کرد که پیش از این نیز دولت تنخواهی را برای جبران خسارت زلزله‌های اخیر در این شهرستان اختصاص داده بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی