دو خط خبر

تالاب دیر نخیلو در مسیر ثبت بین‌المللی
فرهاد قلی‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان بوشهر اعلام کرده است، تالاب دیر نخیلو یکی از تالاب‌های مهم جنوب کشور، به‌عنوان نخستین تالاب استان بوشهر ثبت بین‌المللی خواهد شد. این تالاب، زیستگاه انواع پرندگان و همچنین جنگل‌های حرا و محل زادآوری لاکپشت‌های دریایی در خطر انقراض و دلفین گوژپشت است.
بدون «امید» کریدور غرب آسیا
کور می‌شود
 غلامرضا ابدالی، سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌ وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به قرار گرفتن درنای بلژیکی در کنار «امید» در تالاب فریدونکنار گفت: تک درنایی که این مسیر را حفظ کرده «امید» است و اگر از بین برود مسیر موجود کور می‌شود، بدین جهت ما برای حفظ این مسیر تلاش می‌کنیم.
کمک غیرنقدی آتش‌نشانان تهرانی به زلزله‌زدگان خوی
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ارسال کمک‌های غیرنقدی و اقلام ضروری از سوی آتش‌نشانان تهرانی شامل صدها کالا از جمله پتو، لوازم بهداشتی، خاموش‌کننده، آب معدنی و مواد غذایی به مناطق زلزله‌زده خوی خبر داده و گفته است، این اقلام با ۲ دستگاه کامیون و ۲ دستگاه وانت با همراهی ۹ آتش‌نشان ارسال شده است.
افزایش ۵۰ درصدی بودجه حوزه زنان
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از افزایش ۵۰ درصدی بودجه 1402 معاونت زنان خبر داده و گفته است، یک‌ درصد بودجه دستگاه‌ها هم به طرح‌های ارتقا و توانمندسازی زنان اختصاص می‌یابد.
افزایش تعداد شهرهای زرد کرونایی در کشور
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد، ۷۶ درصد شهرهای کشور در وضعیت آبی قرار دارند و تعداد شهرهای زرد کرونایی هم افزایش یافته است. تعداد شهرهای قرمز مانند هفته‌های گذشته صفر است، تعداد شهرهای نارنجی از 4 به 2 شهر، شهرهای زرد از 102 به 105 شهر و تعداد شهرهای آبی از 342 به 341 شهر رسیده است.
نگهداری قبور هزینه‌ای ندارد
عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در واکنش به افزایش بهای خدمات شهرداری نوشته، شهردار تهران با تحمیل هرگونه هزینه جدید به مردم مخالف است و هزینه‌ای با عنوان نگهداری قبور دریافت نخواهد شد. مردم را بی‌جهت نگران نکنید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی