مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران:

نمایندگان مجلس قبل از تصویب بودجه سلامت، به مراکز دیالیز سر بزنند

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی ایران گفت: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم یک روز قبل از جلسه رأی‌گیری برای تصویب بودجه، به یکی از مراکز دیالیز بروند و حال و روز بیماران کلیوی را ببینند. بعید می‌دانم کسی یک بار مراحل دیالیز را ببیند و بتواند به مصوبه‌ای رأی بدهد که بودجه داروی بیماران کلیوی را کاهش داده است.
به گزارش فارس، اعظم پناهی مهر عیسی لو افزود: امسال گرفتاری‌های فراوانی در بحث دارو داشتیم. از کمبود و گرانی دارو و توزیع محدود آن گرفته تا نایاب شدن داروهای خارجی. بیماران کلیوی روزهای سختی را گذراندند. به همه جا نامه زدیم و از همه کمک خواستیم. در چنین شرایطی، توقع ما از دولت این بود که در تدوین بودجه سال 1402، این کمبودها را مد نظر قرار داده و با اختصاص بودجه مناسب، درصدد جبران این سختی‌ها بربیاید اما این انتظار، محقق نشد و نه‌تنها بودجه داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج افزایش پیدا نکرد بلکه در کمال تعجب، نسبت به بودجه سال قبل، کمتر هم شد؛ موضوعی که گلایه و انتقاد رئیس سازمان غذا و دارو را هم به دنبال داشت.
پناهی‌مهر گفت: بیماری که پیوند کلیه می‌شود، باید تحت مراقبت‌های دارویی قرار گیرد. اگر در تأمین دارویش تأخیر صورت گیرد یا داروی مناسب به دستش نرسد، علاوه‌براینکه دچار اضطراب و نگرانی می‌شود، ممکن است بدنش آن کلیه پیوندی را پس بزند و دوباره به روند دیالیز برگردد. انتظار داشتیم برای تدوین بودجه سال آینده، این صداها شنیده شود و مسئولان، بیماران خاص را دریابند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی