دو خط خبر

پیکر مترجم ادبیات کودک ایران
در بهشت زهرا(س) آرام گرفت


شهره نورصالحی مترجم ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسالان در ۷۲ سالگی از دنیا رفت.
 پیکر وی دیروز با حضور جمعی از دوستدارانش تشییع و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد. به گزارش ایرنا، روابط عمومی نشر پیدایش اعلام کرد: عمده‌ آثار نور صالحی در حوزه‌ کودک و نوجوان است.
وی از نوجوانی به زبان انگلیسی و ترجمه علاقه داشت و کتاب‌ زیاد می‌خواند، زمانی که همسرش به ترجمه‌ کتاب‌های علمی مشغول بود او هم در ترجمه‌ قسمت‌های غیرعلمی کتاب‌ها به او کمک می‌کرد. مدتی بعد تصمیم گرفت که به طور جدی کار ترجمه را دنبال کند.
زمانی که عضو شورای کتاب کودک شد، با ادبیات کودک و نوجوان آشنا شد و ترجمه برای کودکان و نوجوانان را آغاز کرد و چون به حوزه‌ روانشناسی علاقه‌مند بود چند کتاب نیز در این زمینه برای بزرگ‌سالان ترجمه کرد.از آثار نورصالحی می‌توان به ترجمه کتاب‌های «فرار به موزه نیویورک»، مجموعه‌ «رقص تاریکی» و «دانشمندان و آزمایش‌های حیرت‌انگیز» اشاره کرد.


کارگاه‌های جشنواره تئاتر فجر مشخص شد


کــــــــــــــــــــــــــارگاه‌های چهل‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور استادانی از ایرلند، صربستان، روسیه و الجزایر در پلاتو تئاتر شهر برگزار خواهد شد.
این کارگاه‌های آموزشی با موضوعاتی چون گریم، کارگردانی، بازیگری با رویکرد‌های مختلف از پنجم تا دهم بهمن میزبان علاقه‌مندان خواهند بود. برنامه این کارگاه‌ها از این قرار است:
ورک‌شاپ (گریم تئاتر) به سرپرستی خانم کلر الکساندرا بامفرد از کشور ایرلند، 7 و 8 بهمن ساعت 14 الی 16
ورک‌شاپ (کارگردانی) به سرپرستی خانم ایوانا ووجیک کومیناک از کشور صربستان، 5، 6، 7 بهمن ساعت 10:30 الی 13:30
ورک‌شاپ (کارگردانی و بازیگری) به سرپرستی آقای یوسیف رایخلگاوز از کشور روسیه 8 و 9 بهمن ساعت 10:30 الی 13:30
ورک‌شاپ (بازیگری سیستم) به سرپرستی آقای شیخ عقباوی از کشور الجزایر 10 بهمن ساعت 10:30 الی 13:30

جستجو
آرشیو تاریخی