استاندارد گازوئیل و نفت کوره بزودی اجباری می‌شود

رئیس سازمان ملی استاندارد در یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: قصد داریم استاندارد گازوئیل و نفت کوره (مازوت) را اجباری کنیم.
به گزارش ایسنا، مهدی اسلام‌پناه با اعلام تحقق بیش از 90 درصد از تکالیف سازمان استاندارد در قانون هوای پاک سال گذشته، افزود: این قانون در سال 96 در ۳۹ تبصره به تصویب مجلس رسید که تعدادی از مواد این قانون به‌صراحت بر نقش سازمان ملی استاندارد تأکید کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در ماده ۴ قانون هوای پاک به تولید انواع وسایل نقلیه موتوری و واردات آنها و الزام رعایت حدود مجاز استاندارد تأکید شده است. مصرف سوخت و ورود قطعات استاندارد برای کاهش آلایندگی نیز در این ماده مورد توجه قرار گرفته و سازمان ملی استاندارد باید تدابیری اتخاذ کند که شماره‌گذاری خودروها در بخش مجوز آلایندگی از سوی این سازمان صورت گیرد.اسلام پناه افزود: تدوین استاندارد مصرف سوخت خودروهای سبک و سوخت موتورسیکلت و اجباری شدن آن عملیاتی شده و 100درصد پیشرفت در این حوزه صورت گرفته است.
اسلام‌پناه با اشاره به اینکه وزارت نفت مکلف بود ظرف مدت سه سال سوخت را مطابق با استاندارد ملی عرضه کند، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید جلوی تولید سوخت بی‌کیفیت و فاقد استاندارد را می‌گرفت. از سال ۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰ هیچگونه واردات بنزین، مازوت و گازوئیل نداشتیم اما امروز محموله‌هایی از سوخت‌ها با توجه به شرایط موجود وارد کشور می‌شود که گزارش کامل آن را به دولت ارائه کرده‌ایم.
جستجو
آرشیو تاریخی