مصدومیت ۱۲۰ نفر در زلزله ۵.۴ ریشتری خوی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق متأثر از زلزله ۵.۴ ریشتری در خوی خبر داد. تا لحظه تنظیم این خبر، ‌این زلزله  ١٢٠مصدوم برجای گذاشته که عمدتاً در حین فرار دچار آسیب ‌شده‌اند.
به گزارش ایسنا، مرتضی مرادی‌پور گفت: امدادگران در سطح استان آذربایجان غربی به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند. ارزیابی تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد و تاکنون از پنج روستایی که ارزیابی شده به چهار روستا خسارت جدی وارد نشده ولی  در یک روستا تقریباً به ۲۰۰ خانه آسیب جدی وارد شده است. البته ارزیابی مناطق متأثر از زلزله همچنان ادامه دارد.
مرادی پور از ساکنان مناطق متأثر از زلزله خواست که ضمن حفظ خونسردی خود، از حضور در مناطق مسقف، روی پل‌ها و فضاهایی که احتمال سقوط اشیا در آن وجود دارد، خودداری کنند.
گفتنی است در ساعت ۱۳:۳۸ روز گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری از سطح زمین شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند.
همچنین بررسی اطلاعات مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران حاکی از آن است که تاکنون پنج پس لرزه این مناطق را تحت تاثیر قرار داده که بزرگترین آن ۴.۱ ریشتر بوده است.
زلزله در ساری
 زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر سه‌شنبه شب ساری و شهرهای همجوار مرکز استان مازندران را لرزاند. این زمین لرزه به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۲۳ کیلومتری زمین در ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کیلومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر ثبت شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی