افزایش آلودگی هوای ۹ کلانشهر و کاهش دما تا ۸ درجه

سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش آلودگی هوای ۹ کلانشهر بویژه تهران وکرج و کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور درباره پایداری جو و کاهش کیفیت هوا همراه با رشد شاخص هشدار داد. این وضعیت جوی، روز جمعه (۳۰ دی‌ماه) در تهران، کرج، تبریز، قم، سمنان، اصفهان، مشهد، اراک و قزوین، روز شنبه و یکشنبه (۱ و ۲ بهمن) در تبریز، سمنان، اصفهان، اراک، قم، قزوین و مشهد و سه‌شنبه و چهارشنبه (۴ و ۵ بهمن) در تهران، کرج، قزوین، تبریز، اصفهان، مشهد، اراک، قم و سمنان مورد انتظار است.
 سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ دیگری از نفوذ توده هوای سرد از پنجشنبه تا دوشنبه (۲۹ دی تا ۳ بهمن) در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان خبر داد.
در شرق کشور، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد از پنجشنبه و ماندگاری هوای سرد تا دوشنبه، در جنوب کشور کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد از پنجشنبه و ماندگاری هوای سرد تا دوشنبه در شمال شرق کشور، کاهش محسوس دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد از پنجشنبه و ماندگاری هوای سرد تا دوشنبه و در غرب، شمال غرب و مرکز کشور، ماندگاری هوای سرد تا دوشنبه را شاهد خواهیم بود.
براثر این مخاطرات احتمال افزایش مصرف و اختلال در انتقال منابع انرژی بویژه برق و گاز، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.
 سازمان هواشناسی کشور همچنین از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید از روز جمعه تا یکشنبه (۳۰ دی‌ماه تا ۲ بهمن‌ماه) در سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی، شرق کرمان و شرق هرمزگان خبر داد.
جستجو
آرشیو تاریخی