حوادث جهان

تخلیه یکی از جزایر قناری
در پی آتش سوزی

در پی آتش‌سوزی‌های جنگلی گسترده در «لا پالما»، یکی از جزیره‌های مجموعه جزایر قناری، از هزاران نفر از ساکنان آن خواسته شده تا خانه‌هایشان را ترک کنند.
به گزارش  بی بی سی، به گفته مقامات محلی، بیش از ۴۲۰۰ نفر از ساکنان این جزیره تاکنون تخلیه شده‌اند اما تعدادی از اهالی لا پالما حاضر به تخلیه نشده‌اند.
کلاویخو دلیل گسترش سریع آتش به مناطق مختلف را «وزش باد، شرایط آب و هوایی و همچنین موج گرمایی که در حال حاضر وجود دارد» دانست.
ارتش اسپانیا ۱۵۰ نفر از آتش نشانان خود را به این جزیره اعزام کرده و  صلیب سرخ نیز تأسیساتی را برای کمک به تخلیه‌ شدگان ایجاد کرده است.


مرگ 4 امریکایی
با شلیک مرد ناشناس
پلیس ایالت جورجیای امریکا در جست و جوی مردی است که روز شنبه در یک حمله مسلحانه دست‌کم چهار نفر را به ضرب گلوله کشت.
به گزارش آناتولی، در پی این تیراندازی دسته‌جمعی در شهر «همپتون» واقع در جنوب آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا چهار نفر بر اثر شلیک گلوله از پای درآمدند.
بنابر اعلام پلیس ایالتی، جست و جوها برای دستگیری این مهاجمِ  ۴۰ ساله از اهالی همپتون در ارتباط با کشته شدن سه مرد و یک زن ادامه دارد.
همچنین بنابر اعلام پلیس منطقه‌ای، در حال حاضر هیچ انگیزه‌ای برای این تیراندازی مشخص نیست و مظنون مسلح و خطرناک در شهر پنهان شده است.


33 کشته
در سیل کره جنوبی

به دنبال ادامه بارش‌های پرحجم و شدید در کره جنوبی که باعث وقوع سیل مرگبار، جاری شدن گل و لای و رانش زمین در برخی مناطق این کشور طی روزهای اخیر شده، شمار قربانیان این حوادث تاکنون به ۳۳ نفر افزایش یافته است.
به گزارش  اسکای نیوز، نیروهای امدادی تاکنون هفت جسد را از داخل یک تونل که به زیر آب رفته، بیرون آورده‌اند. گزارش‌ها حاکیست داخل این تونل حدود ۱۵ وسیله نقلیه نیز در آب گل‌آلود گرفتار شده بودند هرچند از تعداد دقیق سرنشینان این خودروها هنوز اطلاعی در دست نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی