سرقت از مسافران با کلاه گیس و گریم

گروه حوادث/ دزدان سابقه‌دار که برای سرقت از مسافران گریم کرده و کلاه گیس به سر می‌گذاشتند وقتی در یکی از سرقت‌ها لو رفتند شگردشان را تغییر دادند.
زمستان سال گذشته زن جوانی به اداره پلیس رفت و از سرقت اموالش توسط پرایدسواران شکایت کرد: منتظر تاکسی بودم که خودروی پرایدی با چهارسرنشین مقابل پایم توقف کرد. به تصور اینکه مسافربر هستند سوار خودرو شدم اما هنوز مسافتی طی نشده بود که راننده داخل خیابان فرعی پیچید و مرد جوانی که کنار من روی صندلی عقب نشسته بود با تهدید سلاح سرد، از من خواست اموالم را در اختیارشان قرار دهم. اما من مقاومت کردم و با آنها درگیر شدم و در این گیر ودار به موهایش و صورتش چنگ انداختم، با این کار ناگهان موهای سرش و ریش او کنده شد و فهمیدم که مرد جوان تغییر چهره داده است. آنها که این وضعیت را دیدند، ترسیدند و مرا از ماشین به بیرون انداخته و فرار کردند اما به من گفتند شما حق ما را خورده‌اید و سزایتان همین است.
با شکایت زن جوان تحقیقات آغاز و در بررسی‌ها مشخص شد که شکایت‌های دیگری نیز از پنج مرد زورگیر شده که سوار بر خودرو پژو و پراید، زنان و مردان را تحت عنوان مسافر سوار بر خودرو کرده و از آنها با تهدید سلاح سرقت می‌کردند. طبق اظهارات شاکی‌ها، سارقان هنگام سرقت می‌گفتند: شما حق ما را خورده‌اید و سزایتان همین است.
مدتی از این ماجرا گذشته بود که گزارش خفتگیری‌های سریالی در پارک‌های تهران به پلیس اعلام شد. گزارشاتی که نشان می‌داد پنج مرد با پوشاندن چهره هایشان به افرادی که در پارک نشسته‌اند حمله کرده و از آنها سرقت می‌کردند. اعضای باندی که هنگام سرقت به شاکی هایشان همان جمله عجیب را تکرار می‌کردند.
با توجه به این جمله آشنا این فرضیه از سوی پلیس مطرح شد که به احتمال زیاد سارقان پارک‌های تهران همان سارقان مسافربرنما باشند که از مسافران سرقت می‌کردند.
با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه یافت و در نهایت کارآگاهان با کمک چهره نگاری زن جوان که در درگیری با یکی از سارقان چهره او را شناسایی کرده بود موفق شدند یکی از سارقان به نام جعفررا شناسایی و او را بازداشت کنند. وی در تحقیقات به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد: در زندان با دوستانم آشنا شدم و قرار گذاشتیم بعد از آزادی از زندان سرقت‌هایمان را ادامه دهیم. خودروهای پژو و پراید را از کنار خیابان سرقت می‌کردیم و با آنها مسافران را سوار کرده و با تهدید چاقو اموالشان را سرقت می‌کردیم. چون سابقه‌دار بودیم، گریم می‌کردیم تا شناسایی نشویم اما در یکی از سرقت‌ها شاکی با من درگیر شد و چهره واقعی‌ام لو رفت. بعد از آن شگردمان را تغییر دادیم و به سرقت در پارک‌ها پرداختیم.
با اعتراف متهم جوان به سرقت، همدستان او بازداشت شده و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی