به بهانه روز خانواده و تکریم بازنشستگان

پرداخت در مراسم ترحیم

بهزاد توفیق‌فر
طنزپرداز

قبل از اینکه روش‌های تکریم را بگویم باید تأکید کنم تکریم خانواده و خصوصاً بازنشستگان وظیفه همه است و هر کسی هر جوری دستش می‌رسد، باید نسبت به تکریم این دوتا اقدام کند ولاغیر! بخصوص بازنشستگان:
1) به محض رسیدن حکم بازنشستگی، مشخصات بازنشسته را از کامپیوتر و ذهنتان دیلیت‌ اکانت و سپس شیفت دیلیت، آن‌گاه همه جایتان را ریست فکتوری کنید.
2) به هیچ عنوان از تجربه و دانش وی استفاده نکنید و سعی کنید هر چه از او مانده را همان وسط محل کارش آتش بزنید (خودش را نه! ولش کنید خونش می‌افتد گردنتان)
3) دفعتاً هر چیزی که به او وصل بوده را قطع کنید مثلاً بیمه، سرویس، بسته ارزاق و... . به کارت تخفیف 5 درصد پارک دایناسورها هم رحم نکنید.
4) در روز بازنشستگی مأمور خبر کنید و بازنشسته را کت‌بسته از سازمان بیرون بیندازید. یادتان باشد که توی چشم‌هایش نگاه نکنید.
5) پرداخت بموقع حق سنوات، آخرین حقوق و بقیه پرداختی‌های بازنشسته، نشانه بی‌کلاسی و هول بودن شماست. آن را به سال‌های بعد یا حتی‌الامکان به مراسم ترحیم بازنشسته موکول کنید.
6) اجازه ندهید به سازمان نزدیک شود. یک شماره تلفن سه رقمی دلخواه به او اعلام کنید تا اگر توانست! کارهایش را از طریق آن پیگیری کند.
7) تشکیل یا عضویت در کانون بازنشستگان یا هر نهاد و کانونی توسط بازنشسته، برای شما مثل سقوط وال‌استریت خطرناک است. نارنجک یا آرپی‌جی پیشنهاد اول ماست.

جستجو
آرشیو تاریخی