حوادث جهان

مرگ 7 دختر دانش‌آموز
در واژگونی قایق

واژگونی یک قایق چوبی در گینه جان هفت دانش‌آموز دختر را گرفت.به گزارش «دیلی‌سان»، این حادثه روز یکشنبه در حالی رخ داد که این دختران سوار بر قایق در حال عبور از رودخانه «نیجر» واقع در شمال‌شرقی گینه بودند تا در امتحانات ورودی دبیرستان شرکت کنند.
یکی از مقامات وزارت آموزش گینه در این باره گفت: ما از این خبر بد که هفت دانش‌آموز جان خود را از دست دادند، متحیر شدیم.
 

ریزش مرگبار معدن در ونزوئلا
مقامات ونزوئلا اعلام کردند که سیل منجر به ریزش یک معدن طلا در جنوب این کشور شد و در پی آن ۱۲ معدنچی جان خود را از دست دادند.به گزارش رویترز، حادثه ریزش معدن طلا روز یکشنبه در منطقه «ال کالائو» در ایالت «بولیوار» ونزوئلا رخ داده است.همچنین گفته می‌شود که در این حادثه ۱۱۲ نفر دیگر نجات یافته‌اند.
 

288 کشته در برخورد 2 قطار در هند

برخورد دو قطار در ایالت «اودیسا» هند واقع در شرق این کشور 288 کشته برجا گذاشت.
به گزارش یورونیوز، در پی تصادف دو قطار مسافربری در ایالت اودیسا، مرگ ۲۸۸ نفر تأیید شده و بنابر گزارش‌های تکمیلی ۹۰۰ نفر دیگر نیز زخمی هستند. همچنین برخی رسانه‌های داخلی هند اعلام کردند که حال ۵۶ نفر از مصدومان این حادثه وخیم است.
تعداد تلفات و مصدومان بالا، این حادثه را به یکی از مرگبارترین حوادث ریلی در بیش از دو دهه اخیر تبدیل کرد.
این برخورد حدود ساعت ۷ عصر به وقت محلی در روز جمعه و زمانی رخ داد که قطار سریع‌السیر «هاورا سوپرفست»، که از بنگلور به سمت «هاورا» در بنگال غربی حرکت می‌کرد، با قطار دیگری به نام «اکسپرس کروماندل» که از کلکته به «چنای» حرکت می‌کرده، برخورد کرد.
نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند نیز گفت که از این واقعه متأثر شده و با خانواده‌های عزادار همدلی می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی