قاتل معتاد شد تا شناسایی نشود

گروه حوادث/ حکم قصاص دو مرد زندانی در حالی از سوی دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد که یکی از آنها برای فرار از مجازات معتاد شده بود تا پلیس نتواند او را شناسایی کند.
به گزارش خبرنگار «ایران»، ۲۹ تیر سال ۹۸ گزارش یک نزاع گروهی در ورامین به پلیس اعلام شد و وقتی مأموران به محل حادثه رسیدند مشخص شد که درگیری میان چند پسر جوان رخ داده و در جریان آن پسر 25 ساله‌ای به نام اکبر با شلیک 2گلوله و ضربه‌های متعدد قمه کشته شده و متهم گوش مقتول را نیز بعد از قتل بریده است.
در ادامه تحقیقات، پلیس دریافت مقتول با زن جوانی در ارتباط بوده اما از آنجا که مردی به نام خسرو نیز به این زن علاقه داشته همین موضوع باعث درگیری و قتل شده است.وقتی خسرو دستگیر شد به قتل اکبر با همدستی 18 نفر از دوستانش اعتراف کرد. بدین ترتیب همدستانش نیز دستگیر و روانه زندان شدند.اما پس از مدتی خسرو منکر قتل شد و آن را به گردن دوست دیگرش به نام شهرام انداخت، با این حال پرونده او برای رسیدگی از جنبه اتهام محاربه به دادگاه انقلاب و از جنبه قتل نیز برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و اولیای دم درخواست قصاص کردند. با این حال خسرو همچنان منکر ارتکاب قتل شد.
جنایت دوم
در حالی که کمتر از یک سال از قتل اکبر گذشته بود شامگاه دوازدهم خرداد سال 99 صدای شلیک‌های پیاپی در خیابان رسالت ورامین پیچید و پرویز برادر خسرو در مقابل خانه پدری‌اش با شلیک گلوله به قتل رسید.
 در حالی که تحقیقات برای افشای راز این جنایت آغاز شده بود، در فضای مجازی استوری‌هایی دست به دست می‌شد که نشان می‌داد عاملان جنایت برای تلافی خون اکبر دست به جنایت زده‌اند.بدین ترتیب چند نفر از دوستان اکبر دستگیر شدند و سرانجام یکی از آنها به نام نادر لب به اعتراف گشود و گفت: می‌دانستیم عاملان قتل اکبر در زندان، جنایت را گردن یکدیگر می‌اندازند تا از مجازات در امان باشند. به همین خاطر خودمان تصمیم گرفتیم برادر خسرو را بکشیم تا انتقام بگیریم. این قتل هم با طراحی و برنامه‌ریزی من و دو نفر از دوستانم به نام‌های رضا و سعید انجام شد؛ ما با نصب ردیاب روی ماشین پرویز، او را غافلگیر کردیم. به دنبال اظهارات نادر، 2 متهم دیگر بازداشت شدند و به قتل اعتراف کردند.
در دومین دادگاه قتل نخستین جنایت چه گذشت؟
در ادامه تحقیقات تکمیلی مشخص شد عامل اصلی قتل اکبر، خسرو نبوده بلکه شهرام عامل اصلی قتل اکبر بوده و به این ترتیب بار دیگر متهمان در 2 روز پیاپی در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.
در ابتدای جلسه، خسرو به جایگاه رفت و گفت: من به خاطر رفاقتی که با شهرام داشتم به شلیک اعتراف کردم، اما بارها گفتم که قاتل نیستم. شهرام حتی گوش اکبر را بریده و آن را به همه نشان داده بود. او برای اینکه پلیس نتواند شناسایی‌اش کند معتاد شد تا چهره و اندامش تغییر کند و قابل شناسایی نباشد.سپس شهرام به جایگاه رفت و گفت: من قاتل نیستم و خسرو خودش اکبر را با گلوله زد.در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، شهرام را به قصاص و خسرو را به خاطر معاونت در قتل به 25سال زندان محکوم کردند. سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز به خاطر شرکت در دعوای منجر به قتل به زندان محکوم شدند.
دادگاه دومین قتل
در جلسه رسیدگی به پرونده قتل پرویز نیز که در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، اولیای دم درخواست قصاص کردند.بعد از دفاع متهم در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و با توجه به اینکه شواهد نشان می‌داد نادر پس از شلیک به پرویز خودروی وی را به رگبار بسته ادعای وی مبنی بر عمدی نبودن قتل را نپذیرفتند و وی را به قصاص و به خاطر حمل سلاح غیرمجاز به 5سال حبس محکوم کردند. سعید و رضا، دو متهم دیگر پرونده نیز هریک به 25 و 10 سال حبس محکوم شدند.
با اعتراض متهمان 2 پرونده به حکم صادره، پرونده در دیوان عالی کشور بار دیگر تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت اما حکم‌های صادر شده در 2 پرونده در شعبه نهم دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و قطعی شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی