فروختن النگو برای آزادی مرد زندانی

گروه حوادث/ دختر نیکوکار وقتی دریافت مردی به خاطر 19 میلیون تومان دیه در زندان است، النگوی طلایش را فروخت تا پول آزادی او را فراهم کند.
به گزارش خبرنگار حوادث روزنامه ایران، این مرد زندانی از اوایل سال 1400 به خاطر یک درگیری خونین به همراه دو برادرش دستگیر شده و در زندان بود.
متهم در تشریح ماجرا گفت: برادرم که با مردی در فضای مجازی کری‌خوانی داشتند، روز حادثه او را در پارک دیده و با هم درگیر شده بودند، وقتی دوستان مقتول هم وارد درگیری شدند برادرم با من تماس گرفت و از من و برادر دیگرم خواست به پارک برویم و به او کمک کنیم.  قصد ما قتل نبود و فقط می‌خواستیم از خودمان دفاع کنیم، اما منجر به این جنایت شد.
وقتی پرونده برای صدور حکم به دادگاه کیفری استان تهران رفت، عامل اصلی قتل به قصاص محکوم شد، اما دو برادر به خاطر شرکت در نزاع منجر به قتل و آسیب بدنی به زندان و دیه محکوم شدند.با اتمام مدت زمان حبس دو برادر، یکی از آنها با کمک خیرین موفق شد دیه را پرداخت کند و از زندان آزاد شود، اما برادر دیگر با اینکه مدت حبسش تمام شده بود همچنان در زندان بسر می‌برد زیرا  توانایی پرداخت 19 میلیون تومان دیه را نداشت، تا اینکه چند روز قبل، دختر جوانی برای پیگیری پرونده برادرش که او نیز در یک پرونده قتل به قصاص محکوم شده بود به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران می‌رود و وقتی ماجرای این مرد جوان را می‌شنود تصمیم می‌گیرد برای رضای خدا و با فروش النگوی طلای خود، مقدمات آزادی این مرد را فراهم کند. بدین ترتیب مرد جوان نیز با اقدام دختر نیکوکار از زندان آزاد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی