حوادث جهان

باز شدن در هواپیما قبل از فرود
درهای یکی از پروازهای شرکت هواپیمایی «آسیانا» هنگام فرود در شهر «دئگو»ی کره‌جنوبی در ۲۳۷ کیلومتری سئول به یکباره باز شد.به گزارش یورو نیوز، در حالی که باد بشدت در کابین هواپیما می‌وزید، مسافران وحشت‌زده به صندلی‌های خود چسبیده بودند. ویدیویی از این لحظات وحشت‌آور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.یک مقام شرکت هواپیمایی کره‌ای گفت: به نظر می‌رسد مرد ۳۰ ساله‌ای که روی صندلی اورژانس نشسته بود، در را زمانی که هواپیما در ارتفاع ۲۱۳ متری از سطح زمین قرار داشت، باز کرده است. این اتفاق در حالی رخ داد که دو تا سه دقیقه تا زمان فرود باقی مانده بود.پلیس این مرد را بازداشت کرد و مقامات کره‌ای اعلام کردند، هواپیما به سلامت فرود آمده است.به گفته خطوط هوایی آسیانا، در مجموع ۲۰۰ نفر از جمله ۱۹۴ مسافر در هواپیما بودند. همچنین به گفته سازمان آتش‌نشانی دئگو، ۱۲ نفر بر اثر این حادثه دچار جراحت جزئی شدند که ۹ نفر از آنها به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

 
ژاپن در شوک تیراندازی مرگبار
کشاورز ژاپنی پس از اینکه در یکی از شهرهای این کشور اقدام به تیراندازی کرد، بازداشت شد و این رویداد در کشوری با قوانین سختگیرانه حمل و مالکیت اسلحه و نرخ پایین قتل، مردم را در شوک عمیقی فرو برده است.
به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، «ماسانوری آئوکی»، کشاورز ۳۱ ساله، به اتهام قتل یک افسر پلیس ۶۱ ساله در شهر ناکانو واقع در استان ناگانو با شلیک به قفسه سینه او با تفنگ شکاری دستگیر شده است.در جریان این تیراندازی و استفاده از چاقو‌، یک زن ۴۰ ساله و یک افسر پلیس دیگر نیز کشته شدند. صبح جمعه نیز جسد یک زن ۷۰ ساله در بیرون از منزلی که این مرد جوان در آن سنگر گرفته بود، کشف شد.رئیس پلیس منطقه می‌گوید، حدود ۱۰۰ بازرس در حال بررسی این رویداد وحشتناک هستند که چهار کشته برجا گذاشته و سراسر ژاپن را به بهت فرو برده است.به گزارش شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن، این مرد جوان از سال ۲۰۱۵ مجوز مالکیت برای چهار اسلحه شکاری داشته است.


ریزش ساختمان در استرالیا
وقوع آتش‌سوزی در ساختمانی چند طبقه در مرکز سیدنی استرالیا، منجر به فرو ریختن این سازه شد.به گزارش یورو نیوز، مقامات استرالیا به دنبال جوابی برای این سؤال هستند که چه چیزی باعث آتش‌سوزی گسترده در داخل ساختمانی در مرکز سیدنی شد که در فهرست میراث فرهنگی جای داشت.این آتش‌سوزی روز پنجشنبه در ساعت 4 بعدازظهر گزارش شد، بیش از ۱۲۰ آتش‌نشان با ۳۰ خودرو به خیابان «رندل» اعزام شدند؛ جایی که شعله‌های آتش از داخل ساختمان چند طبقه زبانه می‌کشید. ساعتی بعد ساختمان مقابل چشمان امدادگران فرو ریخت. علت این حادثه هنوز مشخص نیست.

جستجو
آرشیو تاریخی