حبـس در کانـون اصــلاح و تربیــت بـه خاطر قتـــل همکــلاسی

کامران علمدهی پسر نوجوانی که در یک میهمانی دوستش را به قتل رسانده بود به ۵ سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، پرداخت دیه و جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به‌دنبال وقوع درگیری میان دو نوجوان در قرچک ورامین آغاز شد. پس از آن مأموران به محل نزاع رفتند و مشخص شد که پسری به نام سعید از ناحیه گردن چاقو خورده و کشته شده است.
با مرگ سعید مأموران پی بردند که عامل قتل پسری 17 ساله به نام شهرام بوده است.به این ترتیب شهرام بازداشت شد و به درگیری اعتراف کرد و گفت: بعد از مدرسه به اتفاق چند نفر از دوستانم به خانه حمید رفتیم و با هم مشروب خوردیم که سر موضوعی من و سعید باهم درگیر شدیم در این میان حمید به ما گفت که اگر می‌خواهیم دعوا کنیم از خانه‌اش برویم و ما هم برای ادامه درگیری بیرون آمدیم و در خیابان باهم درگیر شدیم. ابتدا سعید با قمه به من حمله کرد و من از ترس چاقو کشیدم و او را زدم.پس از اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت
در ابتدای این جلسه اولیای دم درخواست قصاص کردند.
در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: آن روز هر دوی ما مست بودیم وگرنه این اتفاق نمی‌افتاد. من و سعید باهم دوست و همکلاسی بودیم و هیچکدام راضی به مرگ دیگری نبودیم. من واقعاً نمی‌خواستم او را بکشم چاقو ناخواسته به او خورد و حالا هم پشیمانم و از اولیای دم می‌خواهم من را ببخشند.در حالی که پزشکی قانونی اعلام کرده بود وی هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸سال داشته و به رشد عقلی نرسیده است قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران طبق ماده 91قانون مجازات اسلامی متهم را به ۵ سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت، پرداخت دیه و جریمه نقدی به خاطر شرب خمر محکوم کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی