زندانی فراری قبل از ربودن یک مقام دولتی دستگیر شد

مرضیه همایونی / سردسته باند مخوف آدم ربایی که به اتهام ربودن چندین مرد سرشناس به حبس سنگین محکوم شده بود، وقتی از زندان بیرون آمد باندی تشکیل داد تا یکی از مقامات عالی دولتی را برباید.
به گزارش خبرنگار «ایران»، اواسط مرداد سال 96 برج ساز معروفی سوار بر پورشه‌اش از خانه خارج شد تا به محل کارش برود، اما سرنشنیان یک خودرو ون راه را بر او سد کرده و با معرفی خود به عنوان مأمور اطلاعات وی را ربودند. گزارش این آدم ربایی به پلیس اعلام شد و 10 ساعتی از ربوده شدن مرد برج ساز گذشته بود که او در حالی که شکنجه شده بود، خود را به پلیس رساند. مرد برج ساز مدعی بود که با وعده مالی به آدم ربایان موفق شده از دست آنها نجات یابد.اما مرد برج ساز تنها گروگان این تیم مخوف نبود، بعد از آن مدیر یکی از شرکت‌های معروف فولاد و مدیر عامل یکی از شرکت‌های خدمات پس از فروش لوازم صوتی و تصویری از سوی آدم ربایان ربوده شدند.

اخاذی‌های میلیاردی
تحقیقات نشان می‌داد که سرکرده این باند با استخدام چند مرد دستور ربودن افراد معروف و پولدار را صادر می‌کرد و آنها را به مخفیگاهشان، سوله‌ای در حاشیه شهر برده و شکنجه می‌دادند. آنها با ارسال فیلم شکنجه‌ها از خانواده قربانیان 5 تا 10 میلیون یورو اخاذی می‌کردند.
بررسی‌ها نشان می‌داد سردسته باند پیش از این نیز 5بار به اتهام جرایم مختلفی مانند جعل، کلاهبرداری، حمل مواد و قاچاق عتیقه دستگیر شده و به زندان افتاده بود. با مشخص شدن هویت سردسته باند، اعضای این باند بازداشت شدند.

فرار مرد سابقه‌دار
پس از محاکمه متهمان با صدور 15 سال حبس برای سردسته باند به اتهام آدم ربایی او روانه زندان شد اما با گذشت بیش از سه سال، مرد میانسال با وثیقه از زندان آزاد شد و دیگر به زندان بازنگشت و تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی وارد عمل شدند تا مرد سابقه‌دار را دستگیر کنند. با توجه به اینکه هیچ رد و سرنخی از سردسته باند در دست نبود، کارآگاهان موفق شدند یکی از نوچه‌های او را شناسایی کنند. با اطلاعاتی که از وی به‌دست آوردند مشخص شد که سردسته فراری خود را دکتر شهرام معرفی کرده و قصد آدم‌ربایی جدیدی دارد.
در ادامه مشخص شد او با تشکیل باندی جدید و فقط از طریق یک رابط با اعضای باند در ارتباط است. طبق اطلاعاتی که به‌دست آمد مشخص شد دکتر شهرام و نوچه‌هایش قصد داشتند یکی از مقامات عالی رتبه دولتی را در یکی از شهرستان‌های مرکزی کشور بربایند. با مشخص شدن این موضوع کارآگاهان اداره آگاهی پایتخت وارد عمل شده و دکتر قلابی و اعضای باندش را دستگیر کردند.در تحقیقات یکی از اعضای باند گفت: دکتر مدعی بود چون در تهران چندین مورد آدم‌ربایی مرتکب شده است، برای پلیس شناخته شده است و نمی‌تواند نقشه‌اش را به خوبی اجرا کند به همین دلیل از افراد مطرح در شهرستان‌ها برای اجرای نقشه‌اش استفاده می‌کرد.اعضای این باند برای تحقیقات به اداره آگاهی پایتخت منتقل شده و بررسی‌ها برای مشخص شدن جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی