حادثه در حادثه

پرونده زندگی 4 زندانی بسته شد
گروه حوادث/ 5 محکوم به قصاص، سحرگاه دیروز در زندان رجایی‌شهر پای چوبه‌دار رفتند و فقط یک نفر از آنها موفق شد مهلتی دوباره برای زندگی بگیرد.
یکی از محکومانی که سحرگاه دیروز به دار مجازات آویخته شد، جوانی به نام سعید بود. او یازدهم تیر سال 97، در زندان رجایی‌شهر یک زندانی دیگر به نام وحید مرادی را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود.
حسین غول، دومین محکومی بود که حکم قصاصش صبح دیروز اجرا شد. او بعدازظهر سوم خرداد سال98 در خیابان صفا شرق تهران، پسری را با شلیک گلوله به قتل رساند و پدرش را زخمی کرد.
سومین مردی که پرونده زندگی‌اش در زندان رجایی‌شهر بسته شد، مرد بوکسوری بود که سال 97، پدرزن، مادرزن و دو دخترش را در خانه‌اش به قتل رساند. او پس از این جنایت، اقدام به خودکشی کرد اما بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. قضات دادگاه به اتهام قتل پدرزن و مادرزنش او را به قصاص محکوم کردند.
چهارمین مردی که نامش در این لیست قرار داشت، مرد میانسالی بود که سال 89، بر سر فروش انگشتری، پسر جوانی را به قتل رساند.
اما پنجمین محکوم که بار دیگر به زندان برگشت، مردی بود که سال‌ها قبل یک زن را به خاطر اختلاف و درگیری به قتل رسانده بود. اما پای چوبه‌دار، دختران مقتول به او مهلت دادند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ:
دیگر معتاد متجاهر نداریم
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری ۲۸۴ معتاد متجاهر در محله‌های شوش، مولوی، هرندی و دروازه غار خبر داد.
سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و برخورد با فروشندگان مواد مخدر که صبح دیروز برگزار شد، گفت: در حدود دو هفته اخیر ۲۸۴ معتاد متجاهر از سطح این محلات جمع‌آوری و به مراکز بازپروری تحویل داده شد. همچنین طی این مدت ۲۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ کشف و ضبط شده است.
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستور فرمانده فراجا برای برخورد با معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر گفت:از ۲۴ بهمن‌ماه سال گذشته این طرح را به طور جدی در سطح پایتخت به اجرا درآوردیم و در نتیجه اجرای این طرح امروز می‌توانیم بگوییم که دیگر معتاد متجاهری در حاشیه خیابان‌ها نداریم.
محمدیان درباره اینکه برخی از مردم همچنان از وجود معتادان متجاهر در سطح معابر گلایه دارند، گفت: برخی از این افراد کارتن‌خواب یا افراد دارای بیماری خاص‌ هستند و الزاماً معتاد متجاهر نیستند. اینها باید در مراکز مربوط به خودشان پذیرش شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی