مالباخته‌ها پسر مرد کلاهبردار را ربودند

مرضیه همایونی سه مرد جوان که در سودای خرید خودرو، 3 میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری شده بود برای رسیدن به پول خود دست به آدم ربایی زدند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اواخر اسفند سال گذشته، زن جوانی به پلیس رفت و از ربوده شدن پسرش خبر داد. وی گفت: همسرم مردی کلاهبردار و خلافکار است من هم ازاو جدا شدم و با پسر 16 ساله‌ام زندگی می‌کنم. امروز پسرم برای رفتن به باشگاه خانه را ترک کرد اما دیگر برنگشت و به تلفنش هم جواب نمی‌دهد.
با شکایت زن جوان، به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران، کارآگاهان اداره یازدهم وارد عمل شدند.
با توجه به اینکه آخرین تماس پسر نوجوان از ایستگاه مترو بود، دوربین‌های مداربسته محل مورد بررسی قرار گرفت.
دوربین‌ها نشان می‌داد که خودروی وانتی، راه را بر پسر نوجوان سد کرده و او را با زور سوار خودروشان کرده و ربوده‌اند.
48 ساعت حبس
در حالی که تحقیقات ادامه داشت، دو روز بعد، پسر نوجوان با وضع جسمی بد و آثار کبودی و ضرب و جرح روی بدنش به همراه مادرش به پلیس مراجعه کرد. او راز 48 ساعت ناپدید شدنش را برملا کرد و گفت: سرنشینان یک وانت که سه مرد جوان بودند با تهدید چاقو مرا سوار خودرو کردند. آنها مرا به محلی متروکه در حوالی تهران بردند و در آلونکی که زیر پل بود، حبس کردند. در این مدت مرا شکنجه کردند و آدرس پدرم را خواستند. اما از آنجایی که آدرسی نداشتم آنها باور نمی‌کردند و همچنان کتکم می‌زدند. بعد از دو روز، وقتی آنها وخامت حالم را دیدند، مرا رها کردند.
با به دست آمدن شماره پلاک خودروی وانت، مالک خودرو را که یکی از آدم ربایان بود دستگیر کردند. مرد جوان در تحقیقات گفت: مدت‌ها در ثبت نام خرید خودرو شرکت می‌کردم ولی هرگز قرعه به نامم نمی‌افتاد. تا اینکه یکی از آشنایان گفت مردی را می‌شناسد که می‌تواند خودرو با قیمت کارخانه و خارج از نوبت برایم بگیرد.البته مبلغی برای خودش بر می‌دارد.
او ادامه داد: من قبول کردم و وقتی به دوستانم گفتم آنها هم پذیرفتند و بعد پول‌هایمان را روی هم گذاشتیم و 3 میلیارد تومان به مرد جوان دادیم. اما با گذشت 5 ماه هیچ خبری از خودروها نشد و مرد جوان هم ناپدید شد به همین خاطر شکایت کردیم و همزمان متوجه شدیم که آن مرد کلاهبردار پسری 16 ساله دارد. تصمیم گرفتیم او را برباییم تا به پدرش برسیم که او هم آدرسی نداد و ما هم او را آزاد کردیم.
بازپرس جنایی دستور بازداشت دو متهم دیگر این پرونده را صادر کرد و تحقیقات در این باره ادامه دارد.
جستجو
آرشیو تاریخی