حادثه در حادثه

تصادف مرگبار کاروان عروسی
برخورد ۲ سواری پژو با یکدیگر در شهر بیرجند یک کشته و چهار مصدوم برجا گذاشت.
 به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: ساعت ۱۱ دقیقه بامداد شنبه دو خودروی پژو که از همراهان یک کاروان عروسی بودند در بلوار پیامبر اعظم(ص) بیرجند با یکدیگر کورس گذاشتند که هر دو خودرو پس از برخورد با یکدیگر واژگون شدند.وی افزود: در این تصادف یک نفر در دم جان خود را از دست داد و چهار نفر مصدوم به بیمارستان منتقل شدند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اعلام کرد
کاهش 17 درصدی تلفات رانندگی
در تعطیلات عید فطر
جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از کاهش ۱۷.۴ درصدی جانباختگان صحنه تصادفات در ایام تعطیلات چهار روزه عید سعید فطر خبر داد.
سردار سید تیمور حسینی به ایسنا گفت: امسال با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین مناسبت تقویمی که منجر به تعطیلات چهار روزه عید فطر شده بود پیش‌بینی می‌کردیم که میزان سفرها در تعطیلات عید سعید فطر افزایش پیدا کند که همین اتفاق نیز رخ داد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  افزایش شش درصدی داشت.
حسینی به آمار تصادفات در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: این آمار فقط مربوط به صحنه تصادفات است و ممکن است تعداد جانباختگان در گزارش نهایی افزایش داشته باشد اما مقایسه جانباختگان صحنه تصادفات در عید فطر ۱۴۰۲ و مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که با وجود افزایش سفرها تعداد جانباختگان  ۱۷.۴ درصد کاهش داشته و ۲۰۰ نفر در این تصادفات جان باختند.جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره تصادفات دارای بیش از سه جانباخته در ایام عید فطر نیز گفت: در مجموع چهار فقره تصادف در جاده‌های کشور رخ داد که در مجموع این تصادفات ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز مجروح شدند. در یک تصادف که در محور آق قلا بین دو خودرو رخ داد پنج نفر کشته شدند .حسینی درباره علت وقوع تصادفات در این ایام گفت: ۳۸ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو بوده است. ۱۴.۳ درصد مربوط به ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه بوده و ۱۱ درصد نیز ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

مهلت 2 هفته ای
برای ترخیص خودرو و موتور سیکلت
پلیس راهور از فراهم شدن امکان مجدد برای ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌های رسوبی خبر داد.
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آن‌دسته از مالکان خودروهایی که شش ماه از توقیف آنها گذشته است 2 هفته مهلت دارند با مراجعه به مراکز و دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به ترخیص خودروی خود با توجه به تسهیلات ویژه اعلامی، اقدام کنند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی