پایان خونین بدهی 2 میلیون تومانی

گروه حوادث/ پسر جوانی که با همدستی پدرش مرد میانسالی را به خاطر دو میلیون تومان به قتل رسانده بود بزودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.
به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اوایل مرداد سال گذشته با کشف جسد مرد میانسالی در خودروی ال90 مشکی آغاز شد.
در ادامه مأموران کلانتری نبرد به محل اعلام شده در خیابان اتابک رفتند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد مرد میانسالی با شلیک گلوله و ضربه چاقو به قتل رسیده است و عامل یا عاملان قتل او را در صندوق‌ عقب خودرو انداخته و در خیابان رها کرده‌اند.
پس از آن جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و شناسایی عاملان قتل در دستور کار مأموران قرار گرفت.
در نخستین گام از تحقیقات، مأموران با استعلام پلاک خودرو متوجه شدند خودرو متعلق به مرد ۵۵ ساله‌ای به نام اکبر است.
فرزند ارشد مقتول به پلیس گفت: پدرم کارمند یک اداره دولتی است. او مثل همیشه صبح از خانه خارج شد اما دیگر به خانه برنگشت.
در فاز دیگری از تحقیقات، مأموران تلفن همراه مقتول را بررسی کردند و معلوم شد آخرین تماس‌ها متعلق به پسر جوانی به نام پویا است که بلافاصله وی بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد و گفت: چند ماه قبل دو میلیون تومان از اکبر قرض کرده بودم و روز حادثه او برای گرفتن پولش به خانه ما آمد و چون نمی‌توانستم بدهی‌اش را پرداخت کنم با او درگیر شدم و همان لحظه پدرم سر رسید و با اسلحه‌ای که در خانه داشتیم یک گلوله به پایش شلیک کرد. من هم به سرعت از آشپزخانه چاقویی را برداشتم و می‌خواستم ضربه‌ای به دستش بزنم که نتواند با ما درگیر شود و آسیبی به پدرم برساند که در این میان چاقو ناخواسته به کمرش خورد و کشته شد. من و پدرم که شوکه شده بودیم جسد اکبر را در صندوق عقب ماشینش گذاشتیم و او را در حاشیه خیابان رها کردیم.
با اعترافات پویا، پدرش نیز بازداشت شد و حرف‌های پسرش را تأیید کرد.
با تکمیل تحقیقات، برای پویا به اتهام مباشرت در قتل و برای پدرش به اتهام ضربه‌های غیر منتهی به فوت و حمل و استفاده از سلاح جنگی غیرمجاز کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و متهمان بزودی محاکمه می‌شوند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی