دو خط خبر

سازمان جهانی بهداشت تایید کرد
ریشه‌کنی سرخک و سرخجه در ایران
مدیر دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در پیامی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، ریشه‌کن شدن سرخک و سرخجه را در کشورمان تبریک گفت.
به گزارش ایرنا، سازمان جهانی بهداشت به دنبال ارسال گزارش پیشرفت سالانه توسط کمیته ملی تأیید حذف سرخجه و سرخک در ایران به کمیته مستقل منطقه‌ای این سازمان و در پی بررسی جزئیات و داده‌های مربوط به سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، ریشه‌کنی سرخجه و سرخک را در ایران تأیید کرد.
 
مالاریا و کرونا، «راسک» را تهدید می‌کند
فرماندار راسک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شیوع موج هشتم کرونا و افزایش روزافزون موارد ناقل و مبتلا به مالاریا در این شهرستان مرزی با توجه به ترددهای غیرمجاز مرزی نگران‌کننده است.
به گزارش ایرنا، سلیم کدخدا گفت: تداوم جولان این ۲ بیماری سلامت و جان بسیاری از شهروندان آسیب‌پذیر را در معرض خطر قرار می‌دهد.
وی افزود: تمهید مقدمات و آغاز عملیات غربال و پایش ناقلان مالاریا در مبادی مرزی و محل تجمع سوخت‌بران مرزی و همچنین سم‌پاشی خانه‌ها باید انجام شود.
 
مراجعه 70 درصد بیماران به مراکز خصوصی
معاون بیمه سلامت از مراجعه 70 درصدی مردم به مراکز درمانی خصوصی خبر داد.
به گزارش فارس، مهدی رضایی گفت: شاید بتوان گفت ۷۰ درصد مراکزدرمانی، دولتی هستند اما ۷۰ درصد به بخش خصوصی مراجعه می‌کنند و دچار سیکلی معکوس شده‌ایم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در این زمینه علت‌یابی کند.

رکوردزنی هلال احمر در تولید؛
رشد ۳۷ درصدی در ساخت تجهیزات‌ پزشکی استراتژیک
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از ثبت رکورد تولید محصول در سال ۱۴۰۱ در شرکت تجهیزات‌پزشکی هلال ایران (سها یک) در مدت ۵ سال گذشته خبرداد و گفت: افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید نسبت‌به سال ۱۴۰۰ و افزایش ۲۱ درصدی میزان تولید نسبت‌به میانگین ۵ ساله در تولید محصولات پزشکی استراتژیک در شرکت تجهیزات‌پزشکی رقم خورده است.
به گزارش ایرنا، علیرضا عسکری اظهارداشت: این تولیدات بالغ بر ۲۷۰ میلیون عدد شامل سرنگ و سرسوزن، صافی دیالیز، ست دیالیز، سوزن فیستولا، ست تالاسمی، آنژیوکت، پودر بی‌کربنات و محلول دیالیز است.

جستجو
آرشیو تاریخی