تب کریمه کنگو از مرز وارد شد

ابلاغ دستورالعمل پیشگیری و کنترل تب کریمه کنگو از سوی وزارت بهداشت

سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ دستورالعمل کشوری مدیریت پیشگیری و کنترل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خبر داد.
 به گزارش ایرنا، بهنام عرشی گفت: با توجه به اهمیت و سیمای اپیدمی بیماری در کشور و نیز شیوع و پراکندگی آن دراکثر استان‌ها، با همکاری مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت و اعضای کمیته تب کریمه کنگو در کشور، دستورالعمل پیشگیری و کنترل آن به روز‌رسانی شده است. همچنین برای کاهش بروز و کشندگی ایـن بیمـاری در کـشور، راهکارهـای ارتقای سیستم مراقبت بیماری، هماهنگی بین بخشی، آموزش جامعـه وگـروه‌های در معـرض خطـر و آمـوزش پزشـکان و کارشناسـان بخـش بهداشـت ودرمـان و همچنین دامپزشکی در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شـود.
 وی تصریح کرد: بـه لحاظ تهدید کـشور از مرزهـا و کـشورهای همـسایه و همچنـین سـهولت نقـل و انتقالات دام و در نتیجه وقوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در کشور باید امکانات مقابله با آن فراهم شود.
 وی ادامه داد: این بیماری می‌تواند به صورت مستقیم از طریق تماس با خون حیوانات، ترشحات بدنی هنگام ذبح در کشتارگاه‌ها یا در فرایندهای بعد از ذبح حیوان، حتی در قصابی‌ها فرد را مبتلا کند؛ یا از طریق گزش انسان توسط کنه آلوده منتقل شود. اگر از گوشت‌های مورد تأیید سازمان دامپزشکی استفاده نشود، احتمال انتقال بیماری زیاد است.
جستجو
آرشیو تاریخی