سیاسی

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی
به مناسبت درگذشت عباس براتی‌پور شاعر انقلابی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر ولایی و انقلابی مرحوم عباس براتی‌پور را تسلیت گفتند.
در متن این پیام آمده است: «درگذشت شاعر ولایی و انقلابی مرحوم آقای عباس براتی‌پور رحمةالله علیه را به خاندان گرامی و خانواده‌ شعری کشور تسلیت عرض می‌کنم. ایشان یکی از پیشکسوتان در سرایش شعر آیینی و انقلابی بود و مجموعه‌های متعدد از ایشان به یادگار مانده است. رحمت و رضوان الهی بر ایشان باد.»
پیام تسلیت رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور نیز در پیامی درگذشت شاعر انقلابی و پیشکسوت استاد عباس براتی‌پور را به خانواده محترم آن مرحوم و جامعه هنری و ادبی کشور تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت شاعر انقلابی و پیشکسوت استاد عباس براتی‌پور تصریح کرد: تربیت شاعران جوان از طریق هدایت جلسات نقد و بررسی شعر در حوزه هنری و بیش از یک دهه مدیریت جلسات شعر شاعران با رهبر معظم انقلاب، بخشی از فعالیت‌های این شاعر با قریحه بود.
 
درخواست‌ خرید تجهیزات و پرنده‌های
بدون سرنشین و با سرنشین ایرانی
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با تأکید بر اهمیت تجهیز نیروهای مسلح با تجهیزات بومی گفت: ما در ابتدا برای خرید تجهیزات اقدام کردیم اما به دلیل تحریم موفق به این مهم نشدیم ولی به سمت بازسازی تجهیزات آسیب‌دیده در دوران جنگ رفتیم سپس بالگردها و جنگنده‌های بومی تولید کردیم.
به گزارش فارس، امیر افشین خواجه‌فرد روز گذشته در جمع دانشجویان خارجی و داخلی دافوس ارتش گفت: امروز در ساخت پهپادها و پرنده‌های با سرنشین و بال ثابت و متحرک اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و به توانی رسیده‌ایم که درخواست‌های متعددی برای خرید و همکاری از کشورهای مختلف بخصوص برای پهپاد دریافت کرده‌ایم و حتی دشمنان بر پیشرفت هوایی کشور ما اعتراف کرده‌اند.

هک 2 هواپیمای دشمن در مرز هوایی ایران
مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران از هک دو هواپیمای جاسوسی دشمن توسط سامانه‌های جنگ الکترونیک ایرانی در نزدیکی مرزهای هوایی کشورمان خبر داد.
به گزارش تسنیم، امیرسرتیپ امیر رستگاری گفت: به‌جرأت می‌گویم امروز سامانه‌های کشف و اقدام متقابل علیه باندهای فرکانسی را که سامانه‌های جنگال (جنگ الکترونیک)روز دنیا در آنها کار می‌کند، در اختیار داریم و قادریم تمام ابعاد امواج الکترومغناطیس دشمن را پایش کرده و متناسب با آن آفند کنیم.
امیر رستگاری افزود: برای حفاظت کشور و مرز هوایی سال‌هاست که درگیر جنگ الکترونیک هستیم وی گفت: چند وقت پیش هواپیمای دشمن در مرز هوایی ما شروع به انتشار امواج برای جمع‌آوری اطلاعات کرد و ما این هواپیما را مختل کردیم فردای آن روز دو هواپیمای دیگر دشمن پرواز و شروع به پایش کردند، این بار هر دو را مختل کردیم که متوجه شدند که سامانه‌های زمینی ما در حال اخلال آنها هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی