حوادث جهان

29 کشته در آتش‌سوزی بیمارستانی در پکن
شمار قربانیان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان چانگ فنگ پکن، پایتخت چین به ۲۹ نفر رسید.
به گزارش بی‌بی‌سی، همچنین در این حادثه که ظهر روز سه‌شنبه رخ داد تاکنون ۱۲ نفر از جمله مدیر و معاون بیمارستان و همچنین رئیس شرکت ناظر بر عملیات نوسازی در ارتباط با این حادثه توسط پلیس چین برای بازجویی بازداشت شده‌اند.بیشتر قربانیان این حادثه نیز از بیماران بستری در بیمارستان بوده‌اند.
این حریق یکی از مرگبارترین آتش‌سوزی‌های سال‌های اخیر است. مقامات محلی چین روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که جرقه‌های ایجاد شده در حین کار بازسازی، باعث اشتعال رنگ انبار شده در محل شده است.

ریزش مرگبار پارکینگ طبقاتی در نیویورک
به گفته مقامات ایالتی امریکا، در حادثه ریزش سازه پارکینگ چهار طبقه در منتهن نیویورک یک نفر کشته شد و 5 نفر هم مصدوم شدند. 
به گزارش الجزیره، به دلیل شرایط ناپایدار این سازه، آتش‌نشانان نتوانستند به آن نزدیک شوند و ربات‌هایی را برای بررسی بیشتر به داخل ساختمان فرستادند.مقامات ایالتی اعلام کرده‌اند: همه کسانی که در ساختمان این پارکینگ طبقاتی بودند، شناسایی شده‌اند. ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تلی از خودروها و مصالح بتونی فروریخته را نشان می‌دهد که روی هم فروریخته‌اند.
نیروهای آتش‌نشانی نیویورک در جریان این عملیات نجات، از یک سگ روباتیک که به تازگی به خدمت گرفته شده، استفاده کردند.دلیل ریزش این ساختمان هنوز مشخص نشده است.

حمله با چاقو در باشگاه ورزشی در آلمان
در پی حادثه حمله با چاقو در باشگاهی در شهر دویسبورگ واقع در غرب آلمان دست‌کم چهار نفر دچار جراحات جدی شدند.
به گزارش ویونیوز، مقامات پلیس محلی اعلام کردند که روز سه‌شنبه یک نفر با چاقو یا یک شیء تیز به چند نفر در این باشگاه ورزشی حمله کرده است.
مصدومان این حادثه که شدت جراحاتشان وخیم بوده، بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند. همچنین پلیس آلمان نیز تاکنون هیچ مظنون یا مظنونانی را در رابطه با این حمله بازداشت نکرده است.
همچنین افرادی که در زمان وقوع حمله، مشغول تمرین در این باشگاه بودند، در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی