رئیس جمهور در مراسم روز ارتش:

پیام مراسم روز ارتش، پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است

نیروهای مسلح ایران هر دستی را که بخواهد امنیت منطقه را حفظ کند، به گرمی می‌فشارند

مراسم رژه ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قهرمانی‌های نیروی زمینی ارتش در سراسر کشور برگزار شد. این مراسم در تهران با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار مرقد حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز ارتش، با تأکید بر اینکه حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت‌ساز است، اظهار کرد: پیام مراسم روز ارتش، پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه است و هر دستی که امروز بخواهد امنیت را برای منطقه حفظ کند، نیروهای مسلح ما آن دست را به گرمی می‌فشارند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خداباوری، خودباوری و مردم‌باوری را از شاخصه‌های مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: خداباوری، اندیشه دفاع از مردم، وطن و حفظ ارزش‌های الهی و همچنین ایستادگی و مقاومت را در ارتش ما ایجاد می‌کند.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه خداباوری ارتش موجب شده، امروز ارتش دلاور و شجاع ما در عرصه‌های مختلف علم و فناوری، گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه برباید، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز ارتشی مجهز، به روز و به‌هنگام است و به‌کارگیری تجهیزات پیشرفته در ارتش از جلوه‌های روشن شعار «ما می‌توانیم» است که از تهدیدها و تحریم‌ها برای خود و کشور فرصت ساخته است.
دکتر رئیسی با اشاره به شاخصه مردم‌باوری ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم عشق می‌ورزد و هر جا حادثه‌ای در کشور رخ می‌دهد، به عنوان یک خدمتگزار خود را کنار مردم می‌بیند و مردم نیز به این ارتش اعتماد دارند و به آن عشق می‌ورزند.
رئیس جمهور در ادامه ارتش را سد محکمی در مقابل ضد انقلاب، گروه‌های تکفیری و اشرار عنوان کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران از مرزبانی در مرزهای کشور گرفته تا در اقیانوس‌ها از منافع کشور و مردم پاسداری و امنیت را برقرار می‌کند و مردم نیز با ارتش احساس یکی بودن دارند.
آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: نیروهای فرامنطقه‌ای بویژه نیروهای امریکایی باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند چرا که تهدیدکننده امنیت منطقه هستند و برای ملت‌های منطقه امنیت را تأمین نکرده و نخواهند کرد، اما حضور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در هر جایی از این منطقه امنیت‌ساز است.
دکتر رئیسی با بیان اینکه امروز قدرت نیروهای مسلح ما بر هیچ کسی پوشیده نیست و به اذعان مقامات کشورهای منطقه در مقابل تهدیدات از حاکمیت ارضی و امنیت آنها حراست کرده است، تصریح کرد: نیروهای مسلح ما اجازه کوچک‌ترین ناامنی در منطقه به هیچ نیرویی نخواهند داد و آسمان منطقه و خلیج همیشه فارس به برکت حضور نیروهای مسلح ما از همیشه تاریخ امن‌تر است.
 برنامه‌های بلندمدت ۵ و ۲۰ ساله نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باید خود را برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده کنیم، گفت: برنامه‌هایی که در ارتش با کمک دانشمندان جوان تهیه شده و به تصویب رسیده  به صورت برنامه‌های پنج‌ساله آماده شده و طرح‌های بلندمدت ۲۰ ساله نیروهای مسلح هم آماده است.
به گزارش ایرنا، سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی روز گذشته در حاشیه مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نیروی زمینی قهرمان پوست‌اندازی کرده و یک نیروی زمینی جدید در این رژه و هم در عرصه‌های مختلفی که مشغول انجام مأموریت است، قابل مشاهده است که با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش‌بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده تسلیحات و تجهیزات مناسب، آماده شده است. فرمانده کل ارتش گفت: امروز می‌توانیم در مقابل هر قدرتی که نگاه چپ به این خاک کند و هر قدرتی که تصور به‌هم خوردن توازن قدرت و تجاوز را داشته باشد، مقابله کنیم.
 قالیباف: مجاهدان، شعار «ارتش فدای ملت» را محقق کردند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت درهم کوبنده ملت ایران در برابر همه تهدیدات است و این مجاهدان، شعار «ارتش فدای ملت» را محقق کردند.به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در آغاز جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای ارتش در دوران دفاع مقدس، فرا رسیدن این روز پرافتخار را به همه ارتشیان غیور بویژه نیروی زمینی ارتش تبریک گفت.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی که صبور و مقاوم در کنار مجاهدان ارتشی به زندگی خود ادامه می‌دهند و برای دفاع همه‌جانبه تلاش می‌کنند، تشکر کرد.
۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ نیروهای متجاوز امریکایی در خلیج فارس، نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند و به همین منظور  چنین روزی روز تجلیل و تکریم دلاورمردی‌ها و رشادت‌های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است .
 در این مراسم یگان‌های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش، بالگردهای هوانیروز، جنگنده‌های نیروی هوایی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی نیروی پدافندهوایی و تجهیزات دریایی محمول رژه رفتند. از سوی دیگر بخشی از دستاوردها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی در این مراسم به نمایش درآمد. اجرای نمایش پروازی توسط جنگنده بومی کوثر در مقابل جایگاه از دیگر برنامه‌های رژه ۲۹ فروردین بود.

جستجو
آرشیو تاریخی