رئیس پلیس راهور فراجا:

هر ساعت 2 نفر در تصادف کشته می شوند

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: هر ساعت دو نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.
سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا در مراسم تقدیر از خادمان سلامت اظهار داشت: یکی از مسائلی که پلیس را با کادر درمان پیوند می‌زند، حوادث ترافیکی است. در سال ۸۳ سالانه ۲۸ هزار نفر در حوادث ترافیکی در ایران جان می‌باختند که با تلاش‌های صورت گرفته در کشور روند کاهشی شده است و در سال‌های اخیر این رقم به ۱۶ هزار فوتی رسیده است و به همین میزان مجروحین کاهش پیدا کرده‌اند. اکنون به ازای هر ساعت تقریباً دو نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر نفر ۲۵ مجروح داریم. در کشور ما ۷ درصد از تولید ناخالص ملی صرف تصادفات می‌شود.
وی ادامه داد: بالاترین مقام رسمی کشور مسئولیت مدیریت توسعه ایمنی و کاهش حوادث را عهده‌دار شده است که در کشور ما رئیس جمهور مسئول آن است، بعضی از ۳۲ دستگاه نسبت به وظیفه خود کوتاهی می‌کنند یا از آن غافلند. 
هادیانفر گفت: عامل انسانی یکی از عوامل مهم تصادفات است اما شرایط ما در وسایل نقلیه مناسب نیست، خودرو باید از جان ما دفاع کند؛ خودروهایی که تولید می‌شوند، ایمنی ندارند. امروز مردم برای حفظ ریال خودرو می‌خرند و اشتیاقی به خرید آن ندارند. واقعیت است که خودروهای داخلی از ایمنی کافی برخوردار نیستند.
 مراجعه 4/5 میلیون نفر به بیمارستان‌ها در نوروز
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت نیز در این مراسم گفت: تمام کادر سلامت در ایام نوروز در صحنه حضور داشتند، هیچ بیمارستانی تعطیل نبود و بیش از هزار بیمارستان آماده‌باش بودند، ۱۷ درصد امسال رشد مأموریت اورژانس داشتیم و ۴ و نیم میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها که باید از زحمات کادر درمان در این خصوص تقدیر کرد.
جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در مراسم تقدیر از خادمان سلامت عنوان کرد: وزارت بهداشت در کنار سایر سازمان‌های امدادی با تمام قوا در همه عرصه‌ها از ۲۴ اسفند کار را آغاز کرد و تا ۱۴ فروردین در جاده و بیمارستان خدمات ارزشمندی داشته است و آمارها نشان از افزایش ارائه خدمات دارد. در اورژانس پیش بیمارستانی 300 هزار مأموریت انجام شد و ۱۰ درصد در حوزه مأموریت ترافیکی افزایش داشتیم و ۴۲ هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند همچنین به مسافران خارجی بیش از 4 هزار خدمت انجام شد.
جستجو
آرشیو تاریخی