دستگیری سارق قبل از عروسی

مرضیه همایونی/ سارق خانه‌های شمال تهران که به 40 خانه دستبرد زده 4 روز قبل از مراسم عروسی‌اش دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ علی ولیپورگودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: با اعلام گزارش سرقت‌های سریالی از خانه‌های پایتخت کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی وارد عمل شده و متهمان را دستگیر کردند. آنها به سرقت از 40 خانه اعتراف کرده‌اند که تاکنون 30 سرقت آنها بازسازی و خانه‌های محل سرقت شناسایی شده‌اند. یکی از شاکی‌های این باند، پزشکی بود که سارقان از خانه او بیش از ۷ میلیارد تومان به سرقت برده‌اند. دکتر میانسال در رابطه با سرقت خانه‌اش به «ایران» گفت: چند روز قبل از عید نوروز به همراه خانواده‌ام به سفر کربلا رفتم. در سفر بودم که با من تماس گرفتند و گفتند از خانه‌ات سرقت شده وقتی برگشتم و وارد خانه شدم اصلاً باورم نمی‌شد. سارقان سرویس‌های جواهر، سکه‌های طلا، دلار، ۵۰ میلیون پول نقد را به سرقت برده بودند.
دانشجوی دکترای عمران یکی دیگر از شاکی‌هاست سه میلیارد تومان به همراه تعدادی از وسایل منزل و ادکلن از خانه او به سرقت رفته است: حدود ساعت هشت شب بود که به خانه مادرم رفتیم و زمانی که برگشتیم با خانه بهم ریخته مواجه شدیم. خانه‌مان در طبقه اول مجتمعی در پاسداران بود و سارقان با دستگاه جک دو حفاظ را خم کرده بودند و وارد شده بودند. آنها مبل و جاکفشی را هم پشت در ورودی گذاشته بودند و از همان راهی که آمده بودند برگشتند.
گفت‌و‌گو با سردسته باند
چه شد که دست به سرقت زدی؟
من شغل پردرآمدی داشتم، اما دوستانم وسوسه‌ام کردند و وارد باند آنها شدم بعد از اینکه به زندان افتادم تصمیم گرفتم دور خلاف را خط بکشم، اما رد مال زیادی داشتم و با وثیقه 4 میلیاردی آزاد شدم و برای رد مال مجبور شدم که دوباره سرقت کنم.
سرقت‌ها را چطور انجام می‌دادید؟
خانه‌های طبقه اول را که چراغشان خاموش بود انتخاب می‌کردیم و با جک حفاظ پنجره را تخریب می‌کردیم یا شیشه‌ها را می‌شکستیم و وارد خانه‌ها می‌شدیم. ما تجهیزات کاملی برای سرقت داشتیم و به همین دلیل مانعی وجود نداشت که سد راه ما شود. بعد از ورود به خانه مبلی را پشت در می‌گذاشتیم که اگر صاحب خانه آمد متوجه شویم و از همان راهی که آمده بودیم برگردیم.
بعد از سرقت کجا می‌رفتید؟
به شهرستان، ما صبح از شهرستان محل زندگی‌مان راه می‌افتادیم و غروب به تهران می‌رسیدیم. شب سرقت‌ها را انجام می‌دادیم و با اموال دزدی راهی شهر محل زندگی‌مان می‌شدیم. تقریباً هر دو یا سه هفته‌ای یکبار این کار را انجام می‌دادیم.
با وسایل سرقتی چه می‌کردید؟
داخل خودرو جاساز می‌کردیم و به شهرستان می‌رفتیم و آنها را به مالخر می‌فروختیم. گاهی اوقات هم داخل خانه پدری‌ام جاساز می‌کردم. البته من می‌خواستم سرقت‌ها را تا عروسی‌ام انجام دهم و بعد از آن دور خلاف را خط بکشم، اما بدشانسی آوردم و 28 اسفند بازداشت شدم در حالی که روز دوم عید عروسی‌ام بود.
جستجو
آرشیو تاریخی