خونی که به خاطر یک دستبند ریخته شد

کامران علمدهی / پسر جوان که از اتهام قتل عمد تبرئه شده بود با نقض حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور  بار دیگر در شعبه هم عرض محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، رسیدگی به این پرونده از 3 سال قبل با وقوع درگیری خونین در خیابان‌ فرجام آغاز شد.
در این نزاع پسر 18 ساله ای به نام اکبر، جوان۲۰ ساله ای به نام سعید را به قتل رسانده بود.متهم در تشریح ماجرا گفت: روز حادثه همراه  یکی از دوستانم بودیم که سعید را دیدیم. او قصد داشت با زور دستبند دوستم را از دستش در بیاورد که سر همین موضوع با او درگیر شدم. در این میان سعید قمه کشید و سه ضربه به سرم زد و آنقدر خونریزی کردم که جایی را نمی‌دیدم و برای دفاع از خودم با پشت چاقویی که داشتم چند ضربه به سرش زدم و یک ضربه هم با تیغه چاقو به گردن او خورد. من و مازیار به سرعت از محل دور شدیم و چند کوچه آن طرف تر از حال رفتم و بیهوش شدم و در بیمارستان به هوش آمدم. یک روز بعد هم متوجه شدم که سعید در بیمارستان فوت کرده است.
 نخستین جلسه دادگاه
با اعتراف متهم وی در  شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.در ابتدای جلسه رسیدگی اولیای دم درخواست قصاص کردند.پس از آن متهم به جایگاه رفت و مدعی شد در دفاع مشروع از خودش مرتکب قتل شده است.
در پایان جلسه قضات دادگاه ادعای وی مبنی بر دفاع مشروع را پذیرفتند و او را  از قصاص معاف و به پرداخت دیه محکوم کردند.
اما این حکم با اعتراض اولیای دم  به دیوان عالی کشور رفت و قضات دیوان پس از بررسی پرونده حکم را نقض و برای رسیدگی دوباره به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران(هم عرض) فرستادند.
 دومین جلسه دادگاه
در حالی که اولیای دم خواهان قصاص بودند متهم  دوباره اظهاراتش را تکرار کرد و مدعی شد با مقتول خصومتی نداشته و تنها برای دفاع از جانش با چاقو به او ضربه زده است. با پایان دفاعیات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.
 
جستجو
آرشیو تاریخی