سرقت های سریالی 2 مامور قلابی

گروه حوادث/ مأمور قلابی و همدستش با کارت شناسایی جعلی و تجهیزات نظامی، با ترفندی خاص موتورسیکلت و خودرو سرقت می‌کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اواخر سال گذشته مرد موتور سواری به اداره پنجم پلیس آگاهی رفت و گفت: سوار بر موتورسیکلت در خیابان نواب می‌رفتم که مرد جوانی با دست جلویم را گرفت و مدعی شد مأمور اطلاعات است کارتی هم نشان داد و گفت چون پلاک موتور را پوشانده‌ای باید با ما بیایی.
گفتم موتور به نام همسرم است. سوار موتورم شد بین راه به بهانه‌ای مرا پیاده کرد و موتور را دزدید.در حالی که تحقیقات در این رابطه ادامه داشت کارآگاهان با سرقت‌های مشابه موتورسیکلت و خودروی ۲۰۶ مواجه شدند. راننده خودروی ۲۰۶ که موفق شده بود از دست سارقان فرار کند گفت: دو نفر در خیابان راهم را سد کردند. سوار خودروام شدند و وقتی می‌خواستند آن را سرقت کنند من سوئیچ را برداشتم و فرار کردم و به پلیس خبر دادم. اما حدود سه میلیون تومان پول و کارت نظام‌ مهندسی و مدارک شناسایی و کاپشنم را سرقت کردند.
سرهنگ علی ولیپور گودرزی با اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت موفق شدند دو سارق را در یکی از شهرهای شمالی کشور بازداشت کنند. 
گفت‌و‌گو با سردسته باند
در سرقت‌ها اسلحه داشتید؟ 
اسلحه قلابی و تفنگ بادی به همراه گاز اشک آور و تجهیزات کامل نظامی و مدارک جعلی.
شگردتان برای سرقت‌ها چه بود؟ 
به عنوان مأمور جلوی ماشین‌های ۲۰۶ و موتور سیکلت‌ها را می‌گرفتیم و خود را مأمور معرفی می‌کردیم دوستم یک کارت شناسایی نظامی جعل کرده بود تجهیزات نظامی هم داشتیم و با اعتماد به نفس کارمان را پیش می‌بردیم. به بهانه اینکه خودرو و موتور مشکوک است و باید با ما به ستاد و مقر بیایید سوار می‌شدیم، بعد هم در فرصتی مناسب اقدام به سرقت می‌کردیم.
چطور دستگیر شدید؟
خودروی دوم را که سرقت کردیم، با دوستم رفتیم شمال، شماره پلاک به واحدهای گشت اعلام شده بود و در شمال دستگیر شدیم.
با موتورسیکلت‌ها چه می‌کردید؟
موتورسیکلت‌ها را می‌خواستیم بعد از گشت زنی بفروشیم که نشد.
جستجو
آرشیو تاریخی