حادثه در حادثه

توریست قلابی سارق طلای پیرزنان
گروه حوادث/ توریست قلابی که با شگردی خاص به شکار طلای پیرزن‌ها می رفت دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 3 ماه قبل، پیرزنی به اداره آگاهی رفت و از سرقت طلاهایش توسط یک توریست قلابی شکایت کرد. در ادامه کارآگاهان با شکایت‌های مشابهی مواجه شدند. تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه پیرزن بار دیگر با پلیس تماس گرفت و گفت: همان مردی که خودش را توریست معرف کرده و طلاهایم را دزدیده بود برای دومین بار قصد داشت به همان شیوه از من سرقت کند. من هم او را سرگرم کردم و در فرصتی مناسب با شما تماس گرفتم.
بدین ترتیب مأموران راهی محل شده و سارق دستگیر شد.
توریست قلابی در تحقیقات گفت: برای اجرای نقشه‌ام به مقابل مساجد می‌رفتم و پیرزن‌ها را شناسایی می‌کردم. 10 سال قبل که در زندان بودم یک هم‌سلولی داشتم که با این روش سرقت می‌کرد.
شگردت برای سرقت چه بود؟
همان ماجرای نایلون مشکی سوراخ. به پیرزن‌ها می‌گفتم که از عراق آمده‌ام و می‌خواهم طلا بخرم بعد به بهانه‌ای طلاهایشان را می‌گرفتم و در نهایت طلاها را داخل کیسه‌ای می‌انداختم، کیسه‌ای که ته آن سوراخ بود و طلاها به داخل ماشین خودم می‌افتاد. بعد کیسه را به آنها می‌دادم و فرار می‌کردم.
گفتی سابقه‌داری؟
از نوجوانی با دوستانم کیف قاپی می‌کردم. دو سال حبس بودم و آزاد شدم و از همان لحظه آزادی توبه کردم. البته در این میان یک‌بار هم دنبال گنج رفتم ولی بی‌نتیجه بود. تا اینکه یک شب در برنامه تلویزیونی دیدم که چند دزد در نقش نیکوکار اقدام به سرقت از زنان سالخورده کرده بودند و من یاد هم‌سلولی 10 سال قبلم افتادم و وسوسه شدم.
جستجو
آرشیو تاریخی