زن جوان، قاتل مرد همسایه بود

کامران علمدهی / زن جوان که با همدستی شوهرش، مرد همسایه را پشت فرمان خودرو کشته بود با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، اسفند سال ۹۹ مأموران انتظامی شهرستان بهارستان حین گشت به خودروی پرایدی با چراغ‌های روشن که در کنار جاده به صورت مورب متوقف شده بود مظنون شدند پس از بررسی بیشتر متوجه شدند که خودرو دو سرنشین دارد که راننده خودرو از ناحیه گردن با جسم نوک تیز مورد حمله قرار گرفته و جان باخته و سرنشین دیگر خودرو به نام اصغر بازداشت شد و در همان مراحل ابتدایی بازجویی به قتل راننده خودرو با همدستی همسرش اعتراف کرد. وی در تشریح ماجرا گفت: خسرو یکی از همسایه‌های ما بود و چند ماه قبل متوجه شدم که باهمسرم رابطه پنهانی دارد از این رو با همدستی همسرم نقشه‌ای را طراحی کردیم و خسرو را به خارج از شهر بردیم. همسرم مریم ابتدا طناب را از پشت به گردن خسرو انداخت و بعد من با چاقو او را زدم. به محض اینکه پلیس ماشین را دید مریم از ماشین خارج شد و فرار کرد.
با اعترافات اصغر همسرش مریم بازداشت شد.با تکمیل تحقیقات پرونده‌شان برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.در ابتدای جلسه دو پسر متهم به عنوان اولیای دم درخواست قصاص کردند.
پس از آن مریم به جایگاه رفت و گفت: خسرو مسافرکشی می‌کرد و از این طریق با هم آشنا شدیم اما او از من سوءاستفاده کرد وقتی شوهرم فهمید تصمیم گرفت او را بترساند تا دیگر مزاحم من نشود.
سپس اصغر به جایگاه رفت و گفت: بعد از اینکه متوجه رابطه پنهانی همسرم با خسرو شدم تصمیم گرفتم اول همسرم را بکشم و بعد خودم را اما دلم برای فرزندانمان سوخت و فکر کردم که خسرو را باید تنبیه کنم. اما مریم اصرار داشت که او باید بمیرد. روز حادثه همسرم طناب را دور گردن مقتول انداخت و گفت این همان کسی است که آزارم داده و از من خواست او را بکشم و من هم با چاقو دو ضربه به او زدم.
سپس وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: مریم در بازجویی‌ها اعلام کرده حدود یک دقیقه طناب را دور گردن قربانی نگه داشته است. حتی اگر قربانی ورزشکار هم بود در این مدت خفه می‌شد.با پایان دفاعیات این وکیل دو فرزند قربانی درخواستشان را تغییر دادند.
یکی از آنها گفت: ما بعد از شنیدن دفاعیات این زوج به حقیقت پی بردیم و فهمیدیم اصغر بی‌گناه است و همسرش عامل قتل پدرمان است. به همین خاطر تنها می‌خواهیم تا مریم قصاص شود.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک‌ موجود در پرونده مریم را به قصاص و همسرش را به خاطر معاونت در قتل به زندان محکوم کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی