در رستوران حوزه هنری تهران رخ داد

مرگ اسیدی کارگر و کارفرما در طبقه منفی 3

مرضیه همایونی کارفرما و کارگر رستوران حوزه هنری تهران زمانی که متوجه شدند دریچه آبگیری چاه مسدود شده سعی کردند با اسید آن را باز کنند، اما این حادثه منجر به مرگشان شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، شامگاه 27 فروردین، مرگ دو مرد  در طبقه منفی سه ساختمان حوزه هنری تهران در خیابان سمیه به بازپرس محمدمهدی براعه اعلام شد. به دنبال اعلام این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. با حضور در محل حادثه با جسد دو مرد که بر اثر استنشاق گاز اسیدی جان خود را از دست داده بودند مواجه شدند. اجساد قربانیان حادثه که مردی 45 ساله و کارگر رستوران  و نفر دوم مهندسی 40 ساله و کارفرما بود به پزشکی قانونی منتقل شد.
نجات از مرگ
کارگر دیگری که در این حادثه مصدوم شده بود، گفت: داخل رستوران چاهی وجود دارد که مخصوص شست و شوی وسایل رستوران است و پسماندهای غذایی و چربی‌ها در آنجا ریخته می‌شود تا آبگیری شود. پس از افطار متوجه شدیم که خروجی محل آبگیری مسدود شده است و تصمیم گرفتیم خروجی را باز کنیم. ظرف اسیدی را که برای تمیز کردن چیلرهای داخل ساختمان استفاده می شد، برداشتیم و همکارم وارد چاه شد و اسید را روی چربی‌ها ریخت. تصور می کردیم با ریختن اسید، چربی‌ها و پسماندها می سوزد و محل آبگیری چاه باز می شود اما ناگهان حال همکارم بد شد در همین موقع مهندس جوان برای کمک به او وارد چاه شد اما شدت گاز اسید به حدی بود که هر دو بلافاصله فوت کردند. من که شاهد ماجرا بودم از همکاران دیگرم کمک خواستم و در نهایت هم با اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفتیم.
دو مرگ در 4 دقیقه
بازبینی دوربین‌های مداربسته رستوران نشان می داد که کارگر رستوران  ساعت 8:20  شروع به ریختن اسید کرده  و ساعت 8:24  هر دو نفر آنها فوت کردند.
بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور آزمایشات آسیب‌شناسی و نمونه‌برداری از اسید و انتقال اجساد به پزشکی قانونی و اعلام علت اصلی مرگ را صادر کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی