سرقت حساب بانکی با کارت ملی مسروقه

مرضیه همایونی/ 2 برادر با تشکیل باند سرقت و جعل مدارک حساب بانکی مالباخته ها را خالی می کردند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری 5 مرد که اقدام به سرقت و کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد و گفت: اعضای این باند با شناسایی خودروهای گرانقیمت اقدام به سرقت لوازم داخل آن می‌کردند. آنها مدارکی را که داخل خودروها بود نیز سرقت کرده و با این مدارک اقدام به جعل و افتتاح حساب‌های بانکی کرده و مبالغی را از این طریق بدست می‌آوردند. متهمان به ده‌ها فقره سرقت که ارزش ریالی آنها بیش از 500 میلیون تومان است اعتراف کردند. تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی این باند ادامه دارد.
گودرزی در ادامه گفت: همچنین کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت موفق به دستگیری متهمی شدند که در مقابل عابر‌بانک‌ها به سراغ مردان و زنان کهنسال می‌رفت. متهم به بهانه کمک در انجام تراکنش‌های بانکی، کارت عابربانک مالباختگان را گرفته و در فرصتی مناسب این کارت‌ها را با کارت‌های سوخته تغییر می‌داد. متهم سابقه‌دار، از این طریق بیش از یک میلیارد تومان از صاحبان کارت‌های عابربانک سرقت کرده است.
گفت‌و‌گو با سردسته باند سرقت
روی صندلی دستبند بدست نشسته است و مدارک سرقتی و ابزارآلات جعل روی میزی که مقابلش قرار دارد چیده شده است. متهم 23 ساله‌ای که حرفه‌ای حساب مالباختگان را خالی می‌کرد و مدعی است که ذهن خلاقی داشته اما روزگار و مشکلات باعث شد تا سوم راهنمایی بیشتر ادامه تحصیل ندهد.
شگرد شما برای سرقت و جعل چه بود؟
اعضای باند ما، هر کدام یک تخصصی دارند. تعدادی از آنها، سارق هستند و زمانی که برای سرقت لوازم داخل خودرو می‌روند، اگر مدارک و کارت شناسایی داخل خودرو باشد را هم سرقت می‌کنند. این مدارک را به من که کارهای حساب بانکی انجام می‌دهم می‌رسانند. البته همیشه از این طریق مدارک را بدست نمی‌آوردم، شما می‌توانید صبح اول وقت به دفاتر پستی اصلی بروید، مردم مدارکی را که پیدا کرده‌اند روی در پست می‌گذارند و می‌توانی مدارک را از آنجا برداری.
با مدارک چه کار می‌کردی؟
اول از همه یک سیم کارت جدید به نام مالباخته و با مدارک مالباخته می‌خریدم. به محض فعال کردن سیم کارت وارد اپلیکیشن می‌شدم و سیم کارت‌های دیگری را که به نام شاکی بود هم پیدا می‌کردم بعد شماره تلفن اصلی مالباخته را بدست می‌آوردم و از طریق همان اپلیکیشن، اقدام به سوزاندن سیم کارت او می‌کردم و به این بهانه که سیم کارتم به سرقت رفته، سیم کارت المثنی با همان کارت ملی می‌گرفتم. با این روش دیگر پیامک‌های بانکی مالباخته به سیم کارتی که به‌دست من آمده بود می‌آمد. من از طریق پیامک متوجه می‌شدم که مالباخته در چه بانکی حساب دارد و چه مقدار پول در حسابش است. در این مرحله یا با کمک برادرم، کارت ملی جعل می‌کردیم یا اینکه کسی را گریم کرده و به بانک می‌فرستادم تا با کارت ملی مالباخته حسابش را خالی کند و بعد هم پول‌ها را به ارز دیجیتال تبدیل می‌کردم.
ایده این سرقت چطور به ذهنت رسید؟
من از کودکی نابغه ریاضی بودم، اما از بد روزگار خلافکار شدیم.
برادرت هم در این کارها کمکت می‌کرد؟
او در کار جعل بود و مدارک جعلی درست می‌کرد، مثلاً نسخه جعلی دارو برای فروش دارو در بازار آزاد یا فاکتور خرید دوچرخه و...
جستجو
آرشیو تاریخی