مرگ 3 نفر در بارندگی‌های کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مرگ 3 نفر و امدادرسانی به ۱۲۳۲ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۱۴ استان کشور در سه روز گذشته خبر داد.
 به گزارش ایسنا، مرتضی مرادی‌پور در این باره گفت: از ۲۳ فروردین تا ساعت ۶ صبح جمعه ۲۵ فروردین سه نفر از هموطنان‌مان در استان‌های ایلام، قزوین و آذربایجان غربی در اثر حوادث جوی کشته شدند، همچنین تعداد ۴۵۰ نفر نیز به‌دلیل بارندگی‌های سیل‌آسا مجبور به ترک منازل خود و اسکان اضطراری در اردوگاه‌های هلال احمر شدند. ۱۱ شهر، ۳۱ روستا و ۳ منطقه عشایرنشین متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند و در سه روز گذشته به یکهزار و ۲۳۲ نفر امدادرسانی شده‌ است.
 مرادی‌پور همچنین از انتقال ۳۰ نفر در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان به نقاط امن خبر داد و گفت: ۵۹۸ امدادگر هلال احمر در قالب ۱۳۹ تیم امدادی عملیات‌های متعددی را انجام داده‌اند که از جمله آن تخلیه آب از ۸۷ واحد مسکونی بوده‌ است.
«محمد حسن نامی» رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: به علت اصابت صاعقه به دو نفر از شهروندان در بوکان یک نفر جان خود را از دست داده و یک نفر نیز مصدوم شده است. همچنین در منطقه قزوین یک خانم ۶۰ ساله در داخل آب افتاد که جسد وی پیدا شد. وی ادامه داد: استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و لرستان تقریباً بیشترین تأثیر از بارش‌های اخیر را داشتند و عملیات امداد و نجات در برخی از مناطق این استان‌ها انجام شده است.
 تخریب 8 خانه
رئیس جمعیت هلال احمر نیز از تخریب ۸ منزل مسکونی بر اثر بارش شدید باران در روستاهای الیگودرز خبر داد.
 غلامرضا لونی گفت: نظر به اینکه میزان قابل توجهی از بارش‌های این سامانه در شول آباد بود، ۸ واحد منزل مسکونی به‌صورت کلی تخریب شدند که توسط عوامل امدادی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
 این مسئول یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از فرسوده‌ترین بافت‌های روستایی کشور در دو بخش ززوماهرو و ذلقی شهرستان قرار گرفته به محض بارش نزولات آسمانی خساراتی به واحدهای مسکونی وارد می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی