جنایت برای تسویه طلب 50 میلیون تومانی

کامران علمدهی / مردی که متهم است در جریان یک اختلاف مالی و درگیری با دوستش وی را با ضربه چاقو به قتل رسانده، در حالی برای دومین بار در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد که مدعی است برای دفاع از خودش مرتکب قتل شده است.

رسیدگی به این پرونده از خرداد سال 1401 با گزارش مرگ جوان 35 ساله‌ای به نام بهروز در بیمارستان سرخه حصار آغاز شد. پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که وی هنگام درگیری با دوستش قاسم 36 ساله به قتل رسیده است.متهم که خودش بهروز را به بیمارستان منتقل کرده بود، بازداشت شد و به درگیری منجر به قتل اعتراف کرد.با اعترافات صریح متهم، بازسازی صحنه و گزارش پزشکی قانونی، پرونده تکمیل و برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
جلسه اول دادگاه
در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده، مادر مقتول به عنوان اولیای‌دم به جایگاه رفت و درخواست قصاص کرد.
پس از آن متهم به جایگاه رفت و با تشریح ماجرای درگیری در روز حادثه گفت: بهروز پسرعمه همسرم بود و ما باهم دوست بودیم. چند ماه قبل از این حادثه به من گفت از مردی به نام خسرو 50 میلیون تومان پول طلب دارد اما بدهکار پولش را نمی‌دهد و از من کمک خواست. من هم بدهکارش را پیدا کردم و او را پیش بهروز بردم. بعد از بحث و درگیری قرار شد خسرو 50 میلیون تومان را حداکثر تا 10 روز دیگر بپردازد و برای ضمانت هم 100 میلیون تومان سفته به بهروز داد. 4 روز بعد از این ماجرا به یکباره بهروز با من تماس گرفت و مدعی شد که من طلب 50 میلیون تومانی‌اش را از خسرو گرفته‌ام و به او نگفته‌ام. سعی کردم قانعش کنم اشتباه می‌کند، اما بهروز باور نمی‌کرد تا اینکه نیم‌ساعت بعد به یکباره بهروز در حالی که چاقویی در دستش داشت وارد خانه ما شد و من، همسر و پدرزنم که با ما زندگی می‌کند از دیدن او شوکه شدیم. همسرم تلاش کرد او را آرام کند اما به سمتم حمله کرد و با چاقو ضربه‌ای به پهلویم زد و من در حالی که فکر می‌کردم هر لحظه ممکن است بهروز من را بکشد به سرعت به طرف آشپزخانه دویدم و چاقویی برداشتم تا او را بترسانم اما چاقو به سینه‌اش خورد و خونریزی کرد و چند لحظه بعد هم روی زمین افتاد و ما او را فوراً به بیمارستان رساندیم.پس از آن با تشخیص قضات، پرونده برای تحقیقات بیشتر و ابهام در برخی مسائل به دادسرا فرستاده شد.با تکمیل دقیق‌تر تحقیقات پرونده بار دیگر به شعبه دوم فرستاده شد.
 جلسه دوم دادگاه
در ابتدای این جلسه، مادر مقتول بار دیگر درخواست قصاص کرد و گفت به هیچ عنوان حاضر به مصالحه نیست.پس از آن متهم به جایگاه رفت و به تشریح ماجرای درگیری با مقتول پرداخت و گفت: من در جلسه قبل هم گفتم قصدم کشتن بهروز نبود. اگر آن روز از خودم دفاع نمی‌کردم ممکن بود او من را بکشد. بهروز قد بلندی داشت و وقتی باهم درگیر شدیم، او گردنم را فشار می‌داد و در یک لحظه فکر کردم که نفسم بالا نمی‌آید. به محض اینکه توانستم خودم را از دستانش رها کنم به سمت آشپزخانه دویدم و چاقویی پیدا کردم و یک ضربه به او زدم. باور کنید فقط می‌خواستم از خودم دفاع کنم.با پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی