حوادث جهان

4 کشته در تیراندازی فلوریدا
 حادثه تیراندازی به دنبال خشونت خانگی در ایالت فلوریدای آمریکا، دست‌کم چهار کشته برجا گذاشت.
به گزارش شینهوا، این حمله مسلحانه در شهر «اورلاندو»ی فلوریدا رخ داد مقامات پلیس ایالتی  پس از ورود به این منزل صدای تیراندازی شنیدند. متهم این حادثه از خانه بیرون آمد و به سمت مأموران تیراندازی کرد و مأموران نیز به سمت او شلیک کردند. پس از انتقال وی به بیمارستان مرگ متهم تأیید شد.
در این حادثه سه نفر دیگر از جمله یک کودک نیز با شلیک گلوله کشته شدند. تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

پیرزن سارق دستگیر شد
یک زن ۷۸ ساله که در گذشته دو بار به سرقت از بانک محکوم شده بود، پس از انجام یک سرقت دیگر در «میزوریِ» آمریکا با اتهامات جدیدی روبه‌رو شده است.
به گزارش  یورونیوز، «بانی گوچ» پس از متهم شدن به یک فقره سرقت یا تلاش برای سرقت از یک مؤسسه مالی راهی زندان شد. 
گوچ، پیش‌تر نیز به دلیل سرقت از یک بانک در کالیفرنیا در سال ۱۹۷۷ و یکی دیگر در حومه «لیز سامیت» در کانزاس سیتی در سال ۲۰۲۰ محکوم شده بود. دوران آزادی مشروط او به دلیل سرقت دوم، در نوامبر ۲۰۲۱ به پایان رسید.
به گزارش سیتی‌استار، شاهدان گفته‌اند که مظنون لباس یکدست خاکستری پوشیده بوده و دستکش پلاستیکی، ماسک ان‌۹۵ مشکی و عینک آفتابی هم داشته است. این زن به تحویل‌دار بانک گفته تا عجله کند و پول‌ها را به وی بدهد.
دادستان گفت: وقتی مأموران پیرزن را بازداشت کردند، پول سرقت شده داخل خودرو ریخته شده بود و بوی شدید الکل به مشام می‌رسید. همچنین او با افسران پلیس بسیار خشن بوده است.

کشف 2 جسد در انفجار مارسی
پس از حادثه انفجار در یک آپارتمان چهار طبقه در شهر «مارسیِ» فرانسه، تاکنون دو جسد پیدا شده و شش نفر همچنان ناپدید هستند.
به گزارش  بی‌بی‌سی، این انفجار در ساعت ۴۹ دقیقه بامداد به وقت محلی روز یکشنبه در محله «لاپلین» رخ داد. علت حادثه هنوز به طور رسمی مشخص نشده و بازرسان در حال بررسی هستند اما احتمال نشت گاز مطرح و تا کنون 2 جسد از زیر آوار کشف شده است.
پنج نفر از ساکنان ساختمان‌های مجاور در این انفجار جراحات جزئی دیده و حدود ۲۰۰ نفر در این محله مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند. دو بلوک مجاور آپارتمان منفجر شده چند ساعت پس از حادثه بدون اینکه آسیب بیشتری ایجاد کند، تا حدی فروریخت.
عملیات نجات تا ساعات اولیه دوشنبه با کمک جرثقیل ادامه داشت همچنین سگ‌های زنده‌یاب برای کمک به جست‌وجو برای یافتن بازماندگان به محل حادثه آورده شده‌اند.
 

جستجو
آرشیو تاریخی