گذشت از قصاص به حرمت ماه مبارک رمضان

گروه حوادث/مرضیه همایونی: اولیای دم مرد جوانی که به خاطر ارثیه خانوادگی به‌دست برادرش به قتل رسیده، از قصاص گذشت کردند. 
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از اوایل دی سال 1400 و به‌دنبال تماس مرد جوانی در رابطه با مرگ مشکوک برادرش آغاز شد. مرد جوان گفت: برادرم در این خانه تنها زندگی می‌کرد. چهار روز بود‌ از او خبری نداشتیم و به تلفن‌هایش پاسخ نمی‌داد. نگران‌ شده و به خانه‌اش رفتم و با ورود به آنجا با جسد او رو‌به‌رو شدم.به‌دنبال این تماس، بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل جنایت شده و با جسد مرد 46 ساله مواجه شدند.
علت مرگ مشخص نبود و خانواده مرد جوان مدعی بودند که او بر اثر سکته جانش را از دست داده است. اما باتوجه به مشکوک بودن ماجرا، به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران، جسد برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.
با گذشت چهار ماه از این ماجرا، کارشناسان پزشکی‌قانونی اعلام کردند مرد میانسال به‌طور طبیعی فوت نشده و آثار ضربه‌‌های جسم سخت روی سرش وجود دارد که نشان می‌دهد او بر اثر اصابت همین ضربه‌ها به قتل رسیده است.
با مشخص‌شدن این موضوع و با توجه به قتل مرد میانسال تحقیقات در‌این‌باره وارد مرحله تازه‌ای شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جوان بر سر ارثیه پدری با برادرش اختلاف داشته است. بنابراین همزمان با بازداشت برادر مقتول او به درگیری و قتل برادرش اعتراف کرد. در حالی که خانواده خواهان قصاص متهم بودند سرانجام با تلاش بازپرس امیرحسین علیمردان از شعبه دهم دادسرای جنایی تهران سرانجام، اولیای دم راضی شدند به حرمت ماه مبارک رمضان از قصاص پسرشان گذشت کنند. بدین ترتیب پرونده بزودی برای محاکمه متهم از جنبه عمومی جرم به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد.
جستجو
آرشیو تاریخی