مرد شیاد نماینده دستگاه قضایی نبود

گروه حوادث/ مرد جوان که با معرفی خود به عنوان بازرس و نماینده تام‌الاختیار دستگاه قضایی اقدام به سرقت 500 هزار دلار کرده بود، بازداشت شد.
به گزارش «ایران»، 18 اسفندماه سال گذشته مرد میانسالی به اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت رفت و گفت: حدود یک ماه قبل مردی به نام دهقانی با تلفن همراهم تماس گرفت و خود را بازرس و نماینده تام‌الاختیار دستگاه قضایی در تهران معرفی کرد. او اطلاعات کاملی از پرونده پسرم که در یکی از شعبات دادگاه‌های شهر تهران است، داد و گفت قاضی پرونده پسرم از دوستانش است و می‌تواند مشکل پسرم را رفع کند. برای برطرف کردن مشکل پسرم 500 هزار دلار خواست. شب حادثه پول را برای او بردم و به بهانه ملاقات با قاضی پرونده پسرم، مرا سوار خودرواش کرده و به منطقه فرمانیه برد. به این بهانه پول را داخل صندوق عقب ماشین گذاشت؛ پس از پیاده شدن از ماشین، هنوز چند متری از ماشین دور نشده بودیم که ناگهان در حالی که مرا با اسلحه کمری تهدید می‌کرد، به سمت ماشین برگشت و همراه پول‌ها از محل متواری شد.
با شکایت مرد میانسال، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شده و با بررسی چهره متهم، دریافتند که او از متهمان سابقه‌دار در زمینه جعل و سوء‌استفاده از عناوین دولتی است. با شناسایی متهم جوان، شنبه گذشته او در مخفیگاهش بازداشت شد. گرچه متهم جوان منکر سرقت مسلحانه بود اما کارآگاهان موفق شدند، خانه یکی از بستگان او را شناسایی کنند که دلارها و اسلحه در آنجا جاسازی شده بود.
با به دست آمدن مدارک جدید، متهم به سرقت اعتراف کرد: با مراجعه به دفاتر حقوقی سطح شهر تهران و با سوء‌استفاده از کارت شناسایی جعل شده و همچنین نشان دادن اسلحه کمری که از شهرهای مرزی در غرب کشور تهیه کرده بودم، خود را با اسامی مختلف محمدی، ناصری و...، به عنوان بازرس ویژه و یا نماینده تام‌الاختیار دستگاه قضایی معرفی و از این طریق به اطلاعات برخی پرونده‌ها از جمله اطلاعات شاکی پرونده دست پیدا می‌کردم.
سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعترافات متهم و اقدامات پلیسی تعداد دیگری از افراد را که متهم به همین شیوه و شگرد موفق به شناسایی آنها شده و قصد داشته اقدام به اخاذی از آنها کند، شناسایی کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی