حوادث جهان

مرگ در قلعه بادی
به دنبال وزش باد شدید، یک قلعه بادی در پارک بازی جنوب چین به دلیل متصل نبودن به زمین ناگهان بلند شد و دختربچه‌ای را که داخل آن مشغول بازی بود با خود برد. این کودک با سیم‌های برق شهری برخورد کرد و جان باخت.
فداکاری مادر
یک زن ترکیه‌ای وقتی متوجه شد همسر سابقش می‌خواهد فرزندشان را ببرد خود را از خودروی او آویزان کرد تا مانع این کار شود اما مرد جوان بی‌توجه به این موضوع 20 کیلومتر او را با خود کشید تا اینکه پلیس توانست خودرو را در باجه عوارضی در شهر گولک متوقف کند؛ این مادر پس از سقوط روی زمین مجروح شد.
 کلاه ایمنی برای دوچرخه‌سواران
  ژاپن استفاده از کلاه ایمنی برای دوچرخه‌سواران را اجباری کرد. پیش از این، استفاده از کلاه ایمنی فقط برای کودکان زیر ۱۳ سال پیشنهاد می‌شد.
  سازمان پلیس کشوری ژاپن در یک تحقیق اعلام کرد فقط 4درصد از مردم، هنگام دوچرخه‌سواری از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند که بسیار پایین است و موجب آسیب‌های جدی به افراد شده است.
 افزایش تلفات زلزله ترکیه
 «سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه دیروز اعلام کرد که آمار رسمی قربانیان زمین‌لرزه‌های ویرانگر ماه فوریه در جنوب شرق این کشور به ۵۰ هزار و ۳۹۹ نفر رسیده است.
 به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: شناسایی اجساد همچنان ادامه دارد و ممکن است این تعداد باز هم افزایش یابد.
 در تاریخ ۶ فوریه امسال دو زمین لرزه به بزرگی ۷.۷ و ۷.۶ ریشتر در فاصله ۹ ساعت مناطق جنوب شرقی ترکیه را لرزانده و هزاران خانه را ویران کردند. این زلزله‌ها در ۱۱ استان ترکیه و کشورهای همسایه بویژه سوریه نیز احساس شد.
 مرگ 7 گردشگر زیر بهمن
 هفت گردشگر بر اثر حادثه سقوط بهمن در ایالت «سیکیم» واقع در شمال شرق هند جان باختند.
 به گزارش شبکه الجزیره، در این حادثه دست‌کم ۱۷ نفر دیگر مصدوم شده‌اند که حال چند نفر از آنها وخیم است. حادثه سقوط بهمن حدود ساعت ۱۲ ظهر سه‌شنبه به وقت محلی در گذرگاه کوهستانی «ناتو لا» در ایالت سیکیم، واقع در شمال شرق این کشور رخ داده است.
کوچک‌ترین متهم دنیا
 یک کودک ۲۳ ماهه در سال ۱۸۹۳ با شکایت صاحب یک مغازه میوه‌فروشی به عنوان کوچک‌ترین متهم دنیا لقب گرفت. جرم این کودک گاز زدن ۲۳ عدد سیب و نابود کردن یک سبد سیب به صورت کامل بود، صاحب مغازه هم بی‌توجه به سن او اقدام به شکایت کرده بود.
 
 
 

جستجو
آرشیو تاریخی