نخستین کلاهبردار بانکی ۱۴۰۲ در لحظه سال تحویل دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در برنامه ویژه سال تحویل تنها چند ثانیه پس از آغاز سال ۱۴۰۲ خبر داد.
به گزارش تسنیم، سرهنگ داود معظمی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهارکرد: یکی از شهروندان به پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان مجری تلویزیون با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام کنش‌های هیجانی و اقدامات فریبنده، اعلام کرده که شما برنده خوش‌شانس قرعه‌کشی شده‌اید!
وی خاطرنشان کرد: مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه، مالباخته را متقاعد کرده که برای دریافت جایزه خود سریعاً کدهایی که از طریق پیامک برایش ارسال می‌شود را بخواند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود می‌شود.
سرهنگ معظمی افزود: با افزایش تعداد شکات به بیش از 24 نفر در حین رسیدگی به پرونده، موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری، متهم شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم در حالی که با همکاری همدستان خود با یک سناریو جدید در حال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش ویژه برنامه سال تحویل بود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.وی گفت: مجرم این پرونده بیش از 10 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
جستجو
آرشیو تاریخی