نصب ۲۰ هزار دوربین روی البسه ماموران در سال ۱۴۰۲

سردار احمدرضا رادان، رییس پلیس کشور جزییات رزمایش نوروزی پلیس در سطح کشوررا تشریح کرد.
به گزارش ایرنا، سردار احمدرضا رادان در حاشیه رزمایش نوروزی پلیس ، ضمن تبریک سال نو به مردم ایران، گفت: سال ۱۴۰۲ را با شعار «نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای» آغاز کردیم. تفاوت امسال در این است که ماه رمضان در نوروز تبلور یافته و پلیس قرار است با مدلی از حرفه‌ای بودن و با هوشمندی، سال ۱۴۰۲ را به گونه‌ای آغاز کند که بتواند دغدغه‌های مردم را شناسایی کرده و به صورت حرفه‌ای به آن‌ها پاسخ دهد .
وی درباره نصب دوربین بر روی لباس نیروهای پلیس، گفت: قطعا امکان اینکه دوربین روی لباس همه ماموران ما نصب شود، وجود ندارد. ، اما من قول می‌دهم هر آنچه که دوربین البسه است، فعال و برخط باشند تا بتوانیم با حضور مامور، محیط را شناسایی کنیم و رفتار مردم و ماموران را تجزیه و تحلیل کرده تا اگر فرآیند یا رفتاری نیازمند اصلاح است تغییر کند.
رادان ادامه داد: برنامه ما این است که بتوانیم بالغ بر ۲۰ هزار دوربین البسه در سال ۱۴۰۲ آماده، تجهیز و استفاده کنیم که عدد نسبتا خوبی است و می‌تواند تا حدودی ماموریت ما را پاسخ دهد.
او درباره جزییات رزمایش نوروزی در کل کشور گفت: در کل کشور بیش از ۲۵۰ هزار نیرو به‌کارگیری شده که بتوانند در حوزه‌های جاده و شهر ، در حوزه کنترل بهتر مرزها برای تامین امنیت  و در حوزه انتظامی برای مقابله با سرقت است، ماموریت‌شان را انجام دهند. در تهران بزرگ این عدد نزدیک به ۲۵ هزار نیرو است.
وی درباره اقدامات پلیس در ماه مبارک رمضان گفت: فکر می‌کنم مردم عزیز ما ثابت کردند که خودشان نسبت به شعائر دینی‌شان ملزم هستند و رعایت می‌کنند. آن دسته جزئی و اندکی که رعایت نمی‌کنند، حتما مورد توجه قرار می‌گیرند.
جستجو
آرشیو تاریخی