اگر کار خودشان نیست پس نه!

امین شفیعی
طنزپرداز

متأسفانه بخش معده مغز طرفدارانمان کمی کم‌کار شده است و دیگر مثل سابق نمی‌تواند منطق‌های ما را هضم و جذب کند. حالا نیز برای بسیاری سؤال پیش آمده چطور ممکن است مسمومیت مدارس کار خودشان باشد در حالی که به وضوح به ضرر خودشان است!
در ادامه چند گزاره «مو لای درز نرو» خدمتتان ارائه می‌کنیم که بکوبید توی صورت بقیه.
 
1- می‌خواهند دختران نروند مدرسه!
ممکن است این گزاره در بادی امر «چرت» به نظر برسد، اما کافی‌ است به چیزهای بیخودی فکر نکنید! مثلاً چه ربطی دارد که اینها خودشان نرخ بیسوادی زن‌ها را از 65 درصد رساندند به 15 درصد؟ یا مثلاً سالی 100 هزار دختر در آزمون سراسری کنکور پذیرش می‌شوند که می‌شوند! نگذارید با این آمارها شما را فریب دهند و فکر کنید کار خودشان 
نیست.
 
 2- چون از اینها هر کاری بگی برمیاد!
دفعه قبل که گفتم بسیجی‌ها بودند که بمب اتم انداختند توی ژاپن و در ویتنام از سلاح شیمیایی استفاده کردند، تعجب کردید! بعد که گفتم از اینها هر کاری بگید برمی‌آید، خندیدید! حالا خوبتان شد؟ باید حتماً مسمومتان می‌کردند که بفهمید همه این کارها کار خودشان است؟
 
3- چون احمقند!
مطمئناً کمرشکن‌ترین دلیلی که برایتان می‌آورند تا پای شما را سست کنند، این است:«در حال حاضر خیزش‌ها آرام شده و 22 بهمن هر چه بوده را شسته و برده! مگر اینها آزار دارند یک کاری کنند دوباره تنور اعتراض داغ شود؟» حتی ممکن است فکر کنید تابلو است که براندازان منفعت بیشتری از این ماجرا می‌برند. همین الان که دارم اینها را می‌گویم خودم هم دارم قانع می‌شوم که کار خودشان نیست! ولی کار خودشان است! چون احمقند! اصلاً اینها خودشان دلشان می‌خواهد ما اغتشاش کنیم!
 
4- بزنیدش!
هر کسی را که گفت مریم رجوی بود که برای پیروزی‌اش 18هزار بی‌گناه را کشت، بزنید! هر کسی را که گفت شاهزاده گفته بود خرابکاری شرافتمندانه کنید او را هم بزنید! هر که را که گفت سفیر انگلیس گفته مسمومیت‌ها تمام نمی‌شود و علناً کد داده را دو بار بزنید! هر که را که گفت خود ما ایده داده بودیم که مردم را در محرم و راهپیمایی مسموم کنید را خیلی بزنید! کلاً هر وقت دیگر نتوانستید جواب منطقشان را بدهید، آنقدر بزنیدشان که یا اعتراف کنند کار خودشان است یا باز بیشتر بزنید!

جستجو
آرشیو تاریخی