سیاسی

محسنی اژه‌ای: ۸۲هزار نفر مشمول عفو شده‌اند
رئیس قوه قضائیه روز گذشته در جلسه شورای‌عالی قوه قضائیه آخرین آمار مربوط به عفو اخیر را ارائه داد و گفت: تاکنون ۸۲ هزار نفر مشمول عفو شده‌اند که ممکن است این آمار افزایش یابد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای افزود: از این تعداد ۲۲ هزار نفر عفوشدگان اغتشاشات هستند که یا محکومیت داشتند و یا قبل از محکومیت، عفو شده‌اند. البته تعداد اندکی از این افراد در زندان بودند و بقیه اکثراً یا با قرار صادره در بیرون از زندان بسر می‌بردند و یا هنوز رسیدگی به پرونده آنها تکمیل نشده بود.
رئیس قوه قضائیه افزود: از سایر محکومان به غیر از اغتشاشات هم بیش از ۶۰ هزار نفر مورد عفو قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵ هزار نفر یا از زندان آزاد شده‌اند و یا حکم حبس قطعی‌شده آنها مورد عفو قرار گرفته است. همچنین احکام ۳۴ هزار نفر هم در نتیجه عفو اخیر، کاهش یافت.
محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان گفت: قضات ذی‌صلاح با جدیت، سرعت، دقت و عادلانه به پرونده آنها به میزان عمل و دخالت‌شان در این ماجرا رسیدگی کنند و اجازه ندهند رسیدگی به این پرونده‌ها طولانی شود.
وی در ادامه با اشاره به روزهای پایانی سال و تعطیلات پیش‌رو، به دادستان‌های سراسر کشور هم دستور داد تا با کمک ضابطین و سیستم اطلاعاتی و امنیتی، امنیت و آرامش مردم را به طور کامل تأمین کنند.
رئیس قوه قضائیه افزود: بنا بر تجربه، ممکن است کسانی بخواهند از تعطیلات پیش‌رو سوءاستفاده کنند و به منابع طبیعی تعرض کنند و ساخت‌وسازهایی غیرمجاز انجام دهند، در این قبیل موارد هم مسئولان و مراجع ذیصلاح قضایی و همچنین سایر دستگاه‌های ذیربط، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

افزایش ۴۲ درصدی سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: در جلسه روز گذشته این کمیسیون مقرر شد تا سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت در سال آینده به ۴۲ درصد افزایش پیدا کند.به گزارش تسنیم، رحیم زارع افزود:‌ طبق مصوبه مجلس سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی ۴۰ درصد تعیین شده بود که طبق قانون برنامه ششم هر سال باید دو درصد به سهم صندوق توسعه ملی از این درآمدها اضافه شود که این موضوع مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود.
به گفته زارع با رفع این ایراد، مقرر شد تا سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت در سال آینده به ۴۲ درصد افزایش پیدا کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی