رونمایی از سند ملی سلامت بخش

بیماران در سه استان کشور رایگان بستری می‌شوند

مرحله نخست طرح رایگان شدن بستری بیماران در استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان، دیروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت عنوان «سند ملی سلامت بخش» در محل ستاد وزارت بهداشت رونمایی شد.
«حسین فرشیدی»، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: طرح پزشک خانواده که سال‌ها اجرای آن به تعویق افتاده بود، امسال در دولت سیزدهم محقق شد.
وی با تأکید بر اینکه پزشک خانواده انقلابی در حوزه سلامت کشور و منطقه است، اظهار داشت: این برنامه از شبکه‌های بهداشتی به عنوان برنامه‌ای منحصر به فرد شروع شده و در طرح جدید از سال آینده به شهرهای دیگر گسترش می‌یابد تا عدالت در سلامت را داشته باشیم.فرشیدی افزود: با توجه به محروم بودن استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر و کردستان این طرح در مرحله نخست که شامل بستری رایگان بیماران خواهد بود به صورت پایلوت در این استان‌ها اجرا می‌شود.
«سعید کریمی»، معاون درمان وزارت بهداشت نیز اظهار داشت: از ابتدای دی ماه برای کاهش پرداختی از جیب مردم، برنامه پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر شروع شد و در حال حاضر سند ملی سلامت بخش طرح پزشک خانواده هم تدوین و رونمایی شده است.
بر اساس این طرح که ابتدا در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای ۳ استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان اجرا می‌شود، در حوزه خدمات ضروری درمانی، اگر بیماران از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند، هیچ پرداختی از جیب نخواهند داشت و خدمات به صورت رایگان به آنها ارائه می‌شود. این طرح به‌صورت پایلوت در 3 استان کشور، از سیستم ارجاع به‌صورت رایگان انجام می‌شود و فرانشیز از منابع دیگری پرداخت خواهد شد.وی تأکید کرد: خدمات درمانی زیبایی جزو موارد ضروری نیست. وقتی بیمار در مراکز درمانی بستری شود از طریق سیستم ارجاع هزینه‌ای نمی‌دهد و در واقع پرداختی از جیب مردم کاهش می‌یابد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی