هیولای ژاپنی بازگشت

پس از اصلاح قوانین واردات خودرو در سال ۱۴۰۴، خودروهایی با موتورهای حجیم مجدداً امکان ورود به بازار ایران را پیدا کردند. یکی از خودروهای تازه‌وارد، نیسان پاترول ۲۰۲۶ نسل هفتم (کد اتاق Y63) است که تنها در ژاپن تولید می‌شود و واردات آن برعهده شرکت انرژی موتور آسیا قرار دارد. نسل جدید پاترول با موتورهای شش سیلندر توربوشارژ و تنفس طبیعی، جایگزین مدل‌های هشت سیلندر قبلی شده است. نسخه پرچمدار این خودرو به موتور ۳.۵ لیتری توربوشارژ با ۴۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز است، در حالی که نسخه پایه، موتور ۳.۸ لیتری و تنفس طبیعی با ۳۱۶ اسب‌بخار و ۳۸۶ نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. هر دو تیپ از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برند. سیستم تعلیق جلو، جناغی دوبل وعقب چنداتصالی است و نسخه‌های فول‌آپشن از تعلیق بادی برخوردار هستند. نسخه پلاتینیوم که برای بازار ایران در نظر گرفته شده، شامل رینگ‌های ۲۲ اینچی، سقف پانوراما، کلاستر دیجیتال، هدآپ دیسپلی، سیستم تهویه با حسگر مادون قرمز، مجموعه دستیارهای رانندگی سطح دوم و شش حالت رانندگی است. قیمت تقریبی پاترول 2026 در بازار ایران با تعرفه واردات ۱۶۵ درصد و استفاده از ارز مبادله‌ای، بین ۲۷ تا ۲۹ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و نهصد و بیست و دو
 - شماره هشت هزار و نهصد و بیست و دو - ۰۷ دی ۱۴۰۴