فضای مجازی

بلندپروازی تازه ایلان ماسک
از حواشی حمایت ایلان ماسک از ترامپ که بگذریم، ماسک نشان داده که برای بلندپروازی‌های خود هیچ حد و مرزی قائل نیست. هنوز یک ماه از رونمایی از روبات‌های تسلا نگذشته که او وعده‌‌ای تازه داده! و این مرتبه سراغ کنسول‌های بازی رفته و گفته که با تأسیس استودیوی هوش مصنوعی وارد صنعت بازی‌‌سازی می‌شود. جالب‌تر آنکه طی ماه‌های اخیر این خبر منتشر شده بود که باید شاهد حذف تدریجی کنسول‌های بازی از علاقه‌مندی‌های نسل‌های بعدی باشیم. با این حال خبری را که از دیروز به نقل از ماسک در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده، می‌توان دلیلی برای تغییر این پیش‌بینی دانست! ماسک در تلاش است تا دوباره تب کنسول‌های بازی را به راه اندازد. این خبر با واکنش‌های مختلفی که اغلب آمیخته با شوخی هستند همراه شده، یکی از کابران نوشته: «فقط مونده یک دکه روزنامه‌فروشی بزنه!»، دیگری گفته: «یکم آروم بگیر مرد، بذار بفهمیم دنیا چه خبر شده!» کاربر دیگری نوشته: «داداش تو فقط بگو قراره چه کاری رو انجام ندی ما بریم سراغ همون!»

تب داغ شکلات اینستاگرامی درآلمان
تا همین یکی دو سال قبل، صف‌های عریض و طویلی که در برخی کشورها به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل می‌شدند محدود به ارائه نسخه جدید فلان برند موبایل یا حتی رمان‌ تازه نویسندگان مطرح جهان بودند، اما به نظر می‌رسد به تازگی اوضاع تغییر کرده و نمی‌توان منکر اثرگذاری اینفلوئنسر‌ها بر سلیقه و انتخاب‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. نمونه اخیرش تب داغ شکلاتی است که در اینستاگرام و تیک‌تاک راه‌ افتاده و همه‌گیر شده است. درهمین رابطه هم طی روزهای گذشته فیلمی در اینستاگرام و شبکه ایکس وایرال شده که نشان می‌دهد اشتیاق به چشیدن این شکلات به اروپا هم رسیده است. صف‌های طولانی در آلمان برای این شکلات که از قضا شکل‌ و شمایل چندان وسوسه‌کننده‌ای هم ندارد، افرادی در سن‌وسال‌های متفاوت را نشان می‌دهد که برای چشیدن این شکلات ساعت‌ها ایستاده‌اند تا از قافله‌ای که اینفلوئنسر‌ها به راه انداخته‌اند جا نمانند. دراین بین یکی از شرکت‌های غول شکلات‌سازی سوئیسی هم با حرکت روی موج تبلیغات، شکلات تازه خود را به همان سبک تولید و عرضه کرده است. این شکلات که در فضای مجازی محبوبیت زیادی پیدا کرده، ترکیبی از شکلات، خامه، پسته و کنافه (دسر سنتی عربی) است.

گلایه بیابانکی به بلک فرایدی تعویض روغنی!
طی چهار - پنج روز اخیر موجی از پیامک‌های تبلیغاتی برای وسوسه به خرید فلان کالا یا خدمات روانه گوشی‌های موبایل اغلب مردم شد؛ تبلیغاتی به بهانه جمعه سیاه که چندسالی است در فرهنگ خرید ما ایرانیان هم جا خوش کرده است؛ با وجود استقبالی که هرسال از این تخفیف‌ها، حداقل از انواع واقعی‌تر آنها می‌شود، اما این تبلیغات بی‌وقفه پیامکی برای خیلی از مردم خوشایند نیست؛ از جمله می‌توان به استوری اخیر سعید بیابانکی، شاعر و طنزپرداز اشاره کرد و گلایه‌اش به اینکه چرا هنوز پیامک‌های جمعه سیاه تمام نشده! او نوشته: «این بلک فرایدی کی تموم می‌شه؟ هنوز از درودیوار همین‌طور داره برام پیامک تخفیف میاد، آخریش از تعویض روغنی بود!»