مبــــارزه تا آخرین قطره خون

گروه سیاسی/ «جنبش حماس پرچم سفید را بالا نخواهد برد و با تمام توان خود از مردم فلسطین دفاع می‌کند»؛ این اظهارات از آن «یحیی سنوار» در گفت‌و‌گویی است که در هفته‌های آغازین جنگ غزه با او انجام شد. مردی که در آن زمان سمت قائم مقام رئیس دفتر سیاسی حماس را بر عهده داشت و پس از ترور شهید هنیه به دست رژیم صهیونیستی بیرق رهبری این جنبش را برعهده گرفت.
روایت مبارزه او تا آخرین لحظه حیات آنچنان که پهپاد ارتش رژیم اشغالگر ثبت کرده است نیز ثابت کرد که او نه تنها پرچم سفید را بالا نبرد که با همان دست آسیب دیده به مقاومت و مقابله پرداخت.
سنوار اگر چه به دلیل مستقر بودن در نوار غزه به دفعات همرزم شهیدش اسماعیل هنیه به ایران نیامده بود، با این حال در سفری که سال 1390 انجام شد، در معیت هنیه با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیدار داشت. شهید هنیه در هنگام معرفی سنوار یادآور شده بود: در میان برادران آزاده، برادر سنوار نشسته است که 25 سال ازعمرش را در زندان‌های اشغالگران صهیونیست سپری کرد. آنها او را به 430 سال زندان محکوم کرده بودند.
سنوار که خود در اردوگاه آوارگان فلسطینی در خان یونس چشم به جهان گشوده بود به آرمان آزادی فلسطین تا پای جان متعهد بود و بارها در سخنرانی‌های خود حمایت‌های ایران از جبهه مقاومت را می‌ستود. او تنها چند روز پس از شهادت هنیه و به محض تصدی رهبری حماس در سخنرانی در میان جمعی از جوانان فلسطینی، اظهار داشت: هیچ کس توانایی خلع سلاح ما را ندارد و مناسبات خود با ایران را هرگز قطع نخواهیم کرد.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و دو - ۲۸ مهر ۱۴۰۳