دیگه‌چه‌خبر؟

تکذیب تیراندازی
مأموران مرزبانی ایرانی
به اتباع افغانستان
 خبر اول اینکه، خبر تیراندازی مأموران مرزبانی ایرانی به اتباع افغانستان از سوی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تکذیب شد.
پایگاه اطلاع‌رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان ضمن تکذیب این خبر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ در پی انتشار تصاویری از چند نفر مجروح در فضای مجازی که برخی رسانه‌های معاند آن را حمله مرزداران ایرانی به اتباع افغانستان اعلام کردند، فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ضمن رد این خبر، تصاویر و مطالب منتشر شده را از اساس کذب خواند. سردار رضا شجاعی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در طول سال‌ها حضور اتباع کشور افغانستان در ایران با احترام به حقوق انسانی اتباع بیگانه و رعایت حسن همجواری، همواره پذیرای این عزیزان بوده؛ نسبت دادن تیراندازی مرزداران جمهوری اسلامی ایران به اتباع افغانستان را در راستای سیاه نمایی و ایجاد اختلاف بین دو کشور برشمرد.
 
متکی خطاب به نماینده نروژ:
در سخن گفتن با ایران
مؤدب باشید
 خبر دیگر اینکه، منوچهر متکی رئیس شورای اجرایی بین المجالس پارلمان ایران در یکصد چهل و نهمین نشست مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس جهانی که دیروز در ژنو برگزار شد، در پاسخ به گزافه گویی‌های نماینده نروژ، خطاب به او گفت: به نروژ و نماینده جوانش توصیه می‌کنم در سخن گفتن با ملت متمدن و بزرگ ایران مؤدب باشید و در سمت درست تاریخ بایستید.
متکی خطاب به نماینده نروژ گفت: شما در اروپا آغازگر اسلام هراسی بودید، اگر امروز مخالفت با صهیونیست‌ها را در اروپا مشاهده می‌کنید چرا باید هزینه آن را مردم فلسطین در قاره آسیا بپردازند؟ باید هزینه جنایات هیتلر در اروپا را کشورش بپردازد و نه قاره دیگر.
وی ادامه داد: آقای بورتن موئه ۴۸ ساله شما نماینده مردم نروژ هستید که این روزها در خیابان‌های اسلو علیه جنایات رژیم اسرائیل و حمایت از آزادی فلسطین تظاهرات برگزار می‌کنند، پس لطفا نماینده مردم باشید و نه جنایتکاران کودک‌کش.
 
تیم نتانیاهو از روی کار آمدن پزشکیان نگران شده است
 دست آخر اینکه، گایل تالشیر، استاد علوم سیاسی در اسرائیل که با اعضای ارشد نهاد نظامی اسرائیل در تماس است به روزنامه واشنگتن‌پست گفت: تیم نتانیاهو از انتخاب اخیر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب ایران، که سیگنال‌هایی از تمایل به احیای مذاکرات هسته‌ای با غرب داده است، نگران است.
واشنگتن‌پست همچنین مدعی شد که در نهاد نظامی اسرائیل نگرانی‌هایی وجود دارد که حمله به ایران به اندازه کافی قدرتمند یا علنی نباشد تا ایران را از حمله مستقیم دیگر به اسرائیل یا تولید سلاح‌های هسته‌ای بازدارد.
ادعای شاباک درباره بازداشت یک صهیونیست به اتهام همکاری با ایران
پلیس رژیم صهیونیستی و سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک (شین‌بث) مدعی شدند یک صهیونیست را بازداشت کرده‌اند که ایران او را برای ترور یک دانشمند اسرائیلی به کار گرفته بود. شین‌بث مدعی شده که فرد بازداشت شده با کشتن یک دانشمند اسرائیلی در ازای دریافت 100 هزار دلار موافقت کرده بود.
اخیراً نیز پلیس رژیم صهیونیستی و شاباک مدعی شده بودند ۲ صهیونیست از منطقه «رامات غان» در شمال تل‌آویو به اتهام همکاری با ایران بازداشت شدند. آنها مدعی شده بودند این شهروندان قصد ترور یک مقام ارشد اسرائیلی را داشتند. در روزهای اخیر دستگاه شاباک با انتشار بیانیه‌ای ضمن طرح ادعا مبنی بر تلاش‌های فزاینده ایران برای ترور مقامات صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی از خنثی‌سازی چندین عملیات ادعایی خبر داد.
در بیانیه ادعایی شاباک آمده بود: «در هفته‌های اخیر، شاباک متوجه شدت گرفتن تلاش‌های ایران برای ترویج حملات ترور علیه اهداف در اسرائیل شده است. در این چهارچوب، اقدامات متقابل بسیار مهمی توسط شاباک انجام شد که برخی از آنها در مراحل پیشرفته جمع‌آوری و آمادگی برای اجرا بودند.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک - ۲۶ مهر ۱۴۰۳