راه‌اندازی شهربازی‌های ایمن جدید در تهران

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران خبر داد: در مناطق مختلف تهران ایجاد مسیرهای گردشگری و قطب گردشگری جدید آغاز شده است.
به گزارش «ایران» سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر طرحی که ارائه می‌شود در میراث هم بررسی می‌شود، بیان کرد: در سرخه حصار کار افزایش فضایی که به دلیل وجود ترمینال شرق متوقف شده بود، اکنون در حال پیشرفت است.
به گفته او، خانه‌های گردشگری باید به داخل محلات برده شود و خانه‌های محلات راه‌اندازی شوند. در خصوص شهربازی‌ها هم در دوره‌ای به دلایلی ایمنی مراکز تعطیل شدند، با پیگیری‌های صورت گرفته استقرار و احیای شهربازی‌ها انجام شده است و در پارک بسیج با ایمن‌سازی دستگاه‌ها، شهربازی بعد از پنج سال توقف دوباره راه‌اندازی شد. در بوستان پلیس هم شهربازی مراحل آخر خود را طی می‌کند و تا پایان سال به بهره‌برداری
می‌رسد.
در منطقه ۲۲ نیز مجموعه شهربازی هزار و یک شهر برای ساکنین غرب تهران ایجاد می‌شود و بخشی از سرانه فرهنگی غرب تهران را شامل خواهد شد. علوی با اشاره به بافت قدیمی بازار بزرگ تهران هم گفت: هم اینک بخش عمده‌ای از بازار مرمت و بازسازی شده که این مرمت‌ها عمدتاً با کمک خود کسبه بازار و شهرداری انجام شده است. بازار تهران یکی از نقطه‌های میراثی پررفت و آمد شهر و قلب اقتصادی پایتخت است، در این خصوص قسمت‌های قدیمی و باقی مانده بازار تهران نیز در حال مرمت و بازسازی است.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳